Sposób przyznawania punktów w kryterium nie różnicuje sytuacji konsorcjum i pojedynczych wykonawców, gdyż odnosi się do treści samej (jednej) oferty. W doktrynie i orzecznictwie wskazuje się, że przy ocenie ofert muszą być stosowane procedury udzielania zamówień określone w dyrektywie. Oznacza to w szczególności, że reguły oceny powinny być podane zawczasu do wiadomości potencjalnym wykonawcom – w ogłoszeniu i w dokumentach przetargowych tak, żeby wszyscy oferenci byli ich świadomi podczas przygotowania swoich ofert (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 31 sierpnia 2017 r.; sygn. akt KIO 1731/17).
Podobnie orzeczono w wyroku TSUE z 18 października 2001 r. w sprawie C-19/00. Wyrok ten zachowuje swoją aktualność i daje wyraz jednej z naczelnych zasad udzielania zamówień publicznych, czyli zasadzie przejrzystości postępowania, statuowanej obecnie w art. 7 ust. 1 ustawy Pzp (odpowiednik art. 18 ust. 1 dyrektywy 2014/24/WE). Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości. Niedopuszczalne na etapie oceny ofert byłoby stawianie dodatkowych wymagań pierwotnie niewyrażonych w siwz – wobec zbiorowego wykonawcy o charakterze konsorcjum.