W toku rozprawy wykonawca przedstawił własną kalkulację cenową. Nie zawierała ona szczegółowego rozbicia kosztów i uniemożliwiała weryfikację dokonanej wyceny. Istotne znaczenie miało to, że wykonawca przyznał, iż w ramach kalkulacji ceny nie uwzględnił kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego od 1 lipca 2023 r. Powołał się natomiast na zawarte w projekcie umowy postanowienie przewidujące możliwość waloryzacji wynagrodzenia przez cały czas trwania umowy (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 24 stycznia 2023 r., sygn. akt KIO 66/23).
Stawka minimalnego wynagrodzenia za pracę, która zaczęła obowiązywać od 1 lipca 2023 r., była znana wykonawcom w dniu składania ofert. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2023 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1952) zostało opublikowane 15 września 2022 r., natomiast termin składania ofert upływał 13 grudnia 2022 r.
Powyższa okoliczność wywołała istotne wątpliwości co do prawidłowości kalkulacji ceny przez wykonawcę. W interesie publicznym, jak i interesie zamawiającego leży szczegółowe zbadanie kalkulacji ceny dokonanej przez przystępującego.