W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE oraz uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. I FPS 1/13) w sprawie statusu prawno-podatkowego w podatku od towarów i usług samorządowych jednostek budżetowych, od 1 stycznia 2017 r. oznaczenie naszego zakładu (jesteśmy zakładem budżetowym podlegającym urzędowi gminy) jako zamawiającego na fakturach VAT od dokonanych zakupów uległo zmianie. Na fakturach muszą znaleźć się zapisy, że nabywcą jest gmina a odbiorcą zakład, przy czym wskazywany jest NIP gminy. Czy ogłaszając nowy przetarg, powinniśmy występować jako zakład, czy też należy złożyć jakąś informację do UZP z danymi gminy – zakładu i jej NIP? W tej chwili są tam tylko nasze dane zgodnie ze składanym kilka lat temu wnioskiem rejestrującym nasz zakład w BZP. Czy musimy je zaktualizować?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.