Czy zamawiający może wymagać świadczenia usług po zakończeniu terminu obowiązywania umowy i zrealizowaniu jej przedmiotu? Zamawiający w postępowaniu o wykonanie nasadzenia drzew określił dwa kryteria, za które oferta będzie punktowana. Są to odpowiednio cena oraz długość okresu rękojmi. Minimalny okres rękojmi został określony na 3 lata. We wzorze postanowień umowy termin realizacji zamówienia określony został na 3 miesiące od podpisania umowy. Po zakończeniu nasadzeń drzew będzie przeprowadzony odbiór końcowy. Z kolei w specyfikacji technicznej wykonania robót zamawiający opisuje konieczność wykonywania pielęgnacji posadzonych roślin w okresie trwania rękojmi. Jednocześnie w paragrafie umowy „Rękojmia” podany jest katalog wad fizycznych przedmiotu umowy, które to wady wykonawca ma usunąć w określonym czasie. Jedną z wad jest „uschnięte drzewo” zgłoszone w okresie rękojmi, które to wykonawca ma wymienić na drzewo zdrowe. Czy zamawiający prawidłowo określił termin realizacji umowy na 3 miesiące, skoro oczekuje od wykonawcy prowadzenia pielęgnacji drzew w okresie min. 36-miesięcznej rękojmi? Czy wykonawca może odmówić prowadzenia prac pielęgnacyjnych, jako że te nie są zawarte w okresie trwania umowy?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.