Pewien zamawiający wybrał ofertę z błędną stawką VAT, a więc de facto podlegającą odrzuceniu i następnie zawarł z wykonawcą umowę. Postępowanie prowadził zgodnie z ustawą Pzp z 2004 roku. Niestety o błędnej stawce VAT zamawiający dowiedział się dopiero w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca po zawarciu kontraktu wyjaśnił, że popełnił w ofercie błąd, wskazując nieprawidłową stawkę na jeden z zaoferowanych produktów. Zwrócił się także z wnioskiem, aby dostosować stawkę podatku do obowiązujących przepisów. Zaproponował, że odpowiedni podwyższy VAT i obniży cenę netto, dzięki czemu cena brutto pozostanie na dotychczasowym poziomie. Jak w tej sytuacji powinien zachować się zamawiający? Czy wolno mu zmienić umowę i stawkę VAT? Czy może stanowi to podstawę do rozwiązania umowy? Sprawdź stanowisko eksperta.