Zbliża się początek roku szkolnego a wraz z nim ogrom pracy dla placówek oświatowych. Warto przypomnieć, że szkoły jako jednostki budżetowe gmin mają – co do zasady – obowiązek dokonywać zakupów w procedurach Prawa zamówień publicznych. Jeśli zatem szkoła chce nabyć dostawę, usługę bądź robotę budowlaną, jest zobowiązana przestrzegać ustawowych reguł. Fakt ten wynika z art. 4 pkt 1 ustawy Pzp, który wskazuje, że cały sektor finansów publicznych podlega jej przepisom. Obowiązki w zakresie organizacji działania szkół spoczywają jednak także na gminach (np. w zakresie transportu dzieci do placówek) oraz innych jednostkach takich jak MOPS (dożywianie dzieci w szkołach).
Jeśli potrzebujesz wskazówek, jak zlecać zamówienia publiczne w szkole, zachęcam do lektury opracowania. Dowiesz się z niego m.in. jakie reguły stosować przy zamówieniach wycieczek szkolnych w ciągu roku szkolnego dla różnych klas, jak wspólnie udzielać zamówień oraz w jakich procedurach należałoby dokonać zamówień na transport dzieci do placówek.