Pytanie:
Mam do zrealizowania usługę społeczną, którą wyceniam na około 2,5 mln zł netto (czyli trochę ponad 500 tys. euro). Rozumiem, że mogę zamówić ją w krajowym trybie podstawowym bez negocjacji. Wartość podstawowa zamówienia będzie wynosiła X godzin x cena wykonawcy w okresie 2 lat realizacji umowy. Może się jednak zdarzyć, że w którymś roku trzeba będzie zamknąć obiekt na 2 do 4 tygodni (nie wiadomo, kiedy i na ile czasu). Przyjmę zatem maksymalną liczbę godzin Y, kiedy nie trzeba będzie pracować (czyli 2 przerwy po 4 tygodnie po X godzin). Będzie to opcja zmniejszająca wartość zamówienia. Rozumiem, że na formularzu ofertowym wykonawca powinien wycenić zamówienie w maksymalnej liczbie godzin, bez uwzględniania ewentualnej przerwy i z zaznaczeniem, że kiedy takowa nastanie, to nie będzie miał pretensji i żadnych dodatkowych roszczeń?
Bez względu na sytuację zamawiający będzie rozliczał się według godzin za faktycznie wykonaną usługę zgodnie z zapisami umowy. Niestety, może się zdarzyć, że:
a) zamówienie X (czyli na maksymalną liczbę godzin bez przerw) może zostać zwiększone o max. 2000 godzin (czyli opcja zwiększająca, gdzie wartość zamówienia wyniosłaby X godzin + 2000 x cena wykonawcy), albo
b) zamówienie X będzie miało przerwę, a jednocześnie zaistnieje później konieczność dołożenia tych godzin z opcji zwiększającej.
Jaką wartość publikuję przed otwarciem ofert? Jak ma wyglądać oferta? Co wycenia wykonawca – jak to wszystko czytelnie opisać na formularzu ofertowym?