Pytanie:
Nasza jednostka w 2008 r. dokonała zakupu różnych artykułów medycznych w niżej podanych grupach o określonej cenie (brutto). Są to dostawy powtarzające się okresowo i dotyczą:
1. Leków – 70.000 zł;
2. Pieluchomajtek – 20.500 zł;
3. Środków dezynfekcyjnych – 5.700 zł;
4. Materiałów medycznych i środków opatrunkowych, m.in. strzykawki, igły, bandaże – 4.000 zł;
5. Rękawiczek lateksowych – 17.500 zł.
Na leki i środki dezynfekcyjne udzielono zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego. Natomiast na pozostałe artykuły, których wartość nie przekracza kwoty 14.000 euro, zastosowano regulamin wewnętrzny jednostki, czyli zapytanie ofertowe do 3 wykonawców.
Czy zastosowany podział jest właściwy? Czy jednostka nie naraża się w ten sposób na zarzut dokonania podziału zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy Pzp?