Obowiązek przekazania odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do jego wniesienia ma z jednej strony charakter informacyjny – <a >zamawiający musi mieć możliwość zapoznania się z treścią zarzutów i żądań, a także okolicznościami faktycznymi i prawnymi uzasadniającymi odwołanie. Z drugiej strony na postawie merytorycznej treści odwołania i złożonych dowodów zamawiający może przeprowadzić analizę, w wyniku której będzie uprawniony uwzględnić odwołanie w całości bądź w części. Ponadto zamawiający musi otrzymać odwołanie, aby wypełnić obowiązek, o którym mowa w art. 524 ustawy Pzp, a więc przekazać niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, jego kopii innym wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, zamieszcza się je również na stronie internetowej, na której jest opublikowano ogłoszenie o zamówieniu lub są udostępniane dokumenty zamówienia. Jednocześnie zamawiający wzywa wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 28 kwietnia 2021 r., sygn. akt KIO 967/21).