Pytanie:
Moje pytanie dotyczy praktycznego stosowania ustawy COVID-owej w zakresie zmiany umowy o zamówienie publiczne. Wykonawca drogi w trakcie realizacji umowy przekazał nam wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie, na którym figuruje 11 osób. Dzisiaj wpłynął wniosek o przedłużenie terminu realizacji umowy o 8 dni, ponieważ czterech pracowników jest na kwarantannie od 20 do 26 października br. Wykonawca twierdzi, że są to kluczowi pracownicy (obsługują maszyny drogowe) i ich nieobecność uniemożliwia realizację zaplanowanych etapów umowy tj. ułożenie masy bitumicznej. Mamy wątpliwości dotyczące art. 15r ust. 1 pkt 1 tzw. tarczy antykryzysowej. Jakich dokumentów można żądać od wykonawcy na potwierdzenie nieobecności pracowników? Jak praktycznie wyliczyć termin, o jaki można wydłużyć czas realizacji umowy, aby nie narazić się na zarzuty kontroli?