W 2007 r. Urząd Kontroli Skarbowej zawarł umowy ubezpieczenia grupowego pracowników zatrudnionych w urzędzie. Umowy te zostały zawarte w ramach ogólnopolskiego Programu dla Pracowników Skarbowości, przy udziale Federacji Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych. Oferty ubezpieczenia przygotowywał Brokerski Dom Ubezpieczeniowy „X”. Umowy (posiadamy 2 firmy świadczące usługi ubezpieczenia pracowników) zostały zawarte na rok i są automatycznie przedłużane na kolejne 12 miesięcy. Składki na ubezpieczenia opłacane są przez pracowników i za ich zgodą są potrącane z ich wynagrodzeń za pracę. Czy w świetle obowiązujących orzeczeń, m.in. ETS z 15 lipca 2010 r. w sprawie C-271/08 oraz opinii Urzędu Zamówień Publicznych dotychczasowe umowy ubezpieczenia są wiążące, czy należy je wypowiedzieć? Czy w związku z tym nasza jednostka (jednostka sektora finansów publicznych) powinna wszcząć postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na pracownicze grupowe ubezpieczenie na życie na zasadach ustawy Pzp?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.