Jak traktować wydatki jednostek organizacyjnych, kiedy to centrala jest zamawiającym wskazanym w umowie?

Pytanie:

Struktura instytutu jest następująca – centrala i niezależne oddziały (oddzielny budżet, REGON, NIP). W budynku, który jest własnością centrali, część pomieszczeń zajmują pracownicy oddziału. Ustalono, że oddział zajmuje 6% powierzchni budynku i z tego tytułu wystawia oddziałowi faktury za czynsz, eksploatację, podatek od nieruchomości, naprawy, konserwacje itp. stanowiące właśnie te 6% wydatkowanych przez centralę środków. Oddział nie ma żadnego wpływu na umowy, które zawiera centrala. Czy faktury, które wystawi centrala, należy traktować jako zamówienie publiczne? Jeśli nie, to jak uzasadnić, że te wydatki nie podlegają Prawu zamówień publicznych? Łączna wartość wszystkich faktur wystawianych przez centralę w ciągu roku to około 300.000 zł.

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Agnieszka Wiśniewska-Celmer

Agnieszka Wiśniewska-Celmer

Radca prawny prowadzący kancelarię zajmującą się obsługą zamówień publicznych, od 2006 roku praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, zajmujący się zagadnieniami kontroli...