Artykuł 12 ust. 2 nowej ustawy Pzp wprowadza do niej (z powrotem) zadania ocenione jako o podstawowym interesie bezpieczeństwa państwa (PIBP). W starej ustawie Pzp zamówienia takie były zupełnie wyłączone spod jej regulacji (dotychczasowy art. 12 ust. 1 pkt 2), tymczasem nowa ustawa nakazuje określić w ramach oceny PIBP, których artykułów ustawy nie można stosować i dlaczego, z zachowaniem zasady proporcjonalności. Zasady takiej oceny wskazywać ma rozporządzenie wydane na podstawie art. 15, którego jednak nie ma i prędko nie będzie (na co wskazuje systemowy charakter uwag do projektu na RCL). Dotychczasowe rozporządzenie – pozostające w mocy 12 miesięcy – nie obejmuje zupełnie tego stanu prawnego. Czy można zatem prowadzić postępowania, wskazując częściowe wyłączenia ustawy, stosując ustawę wprost, bez narzędzi, które miałoby dać rozporządzenie, posiłkując się starym rozporządzeniem np. wskazując organ uprawniony do oceny?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.