Zadania związane z ochroną istotnego interesu bezpieczeństwa państwa w nowej ustawie Pzp

Dodano: 29.12.2020
Pytanie:

Artykuł 12 ust. 2 nowej ustawy Pzp wprowadza do niej (z powrotem) zadania ocenione jako o podstawowym interesie bezpieczeństwa państwa (PIBP). W starej ustawie Pzp zamówienia takie były zupełnie wyłączone spod jej regulacji (dotychczasowy art. 12 ust. 1 pkt 2), tymczasem nowa ustawa nakazuje określić w ramach oceny PIBP, których artykułów ustawy nie można stosować i dlaczego, z zachowaniem zasady proporcjonalności. Zasady takiej oceny wskazywać ma rozporządzenie wydane na podstawie art. 15, którego jednak nie ma i prędko nie będzie (na co wskazuje systemowy charakter uwag do projektu na RCL). Dotychczasowe rozporządzenie – pozostające w mocy 12 miesięcy – nie obejmuje zupełnie tego stanu prawnego. Czy można zatem prowadzić postępowania, wskazując częściowe wyłączenia ustawy, stosując ustawę wprost, bez narzędzi, które miałoby dać rozporządzenie, posiłkując się starym rozporządzeniem np. wskazując organ uprawniony do oceny?

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Andrzela Gawrońska-Baran

Andrzela Gawrońska-Baran

W ramach praktyki zawodowej prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Podyplomowego Studium Integracji...