Z projektu unijnego są finansowane: budowa sali gimnastycznej, remont sal lekcyjnych i doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne. Znany jest zakres zamówień na cały czas realizacji projektu. Jak szacować taki projekt? Czy zsumować wartość łączną robót i dostaw (głównym przedmiotem zamówienia są roboty), zgodnie ze stanowiskiem UZP i stosować przepisy właściwe dla robót? Jeśli tak, to czy w razie planowania zakupów pomocy ze środków własnych w danym roku wartość pomocy z projektu sumuje się z szacowaną łączną wartością pomocy nabywanych ze środków własnych? Pomoce z projektu stanowią element już istniejącego zamówienia. Ich wartość wraz z wartością robót przesądza o określonej procedurze/trybie. Sprawa wydawałaby się jasna, gdyby pomoce stanowiły wyłącznie przedmiot projektu i jednocześnie zaszłaby potrzeba zakupu pomocy ze środków własnych. Nie ma wówczas znaczenia źródło finansowania. W omawianym przypadku jednak sytuacja jest bardziej złożona. Jak postąpić, gdy projekt jest rozłożony na 2 lata, również w kontekście szacowania pomocy dydaktycznych w każdym z 2 lat realizacji projektu?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.