Jak oszacować zamówienie na spoty reklamowe?

Dodano: 15.06.2022
Pytanie:

Jak oszacować wartość zamówienia, w sytuacji gdy zamawiający wie, że rocznie na określone usługi wydaje ponad 130.000 zł? Są to usługi, które można zakwalifikować jako zamówienia jednorodne, udzielane w częściach, sukcesywnie. Niestety z uwagi na różne okoliczności, zamawiający nie jest w stanie oszacować ich konkretnej ilości zgodnie z art. 28 ustawy Pzp. Przykładem takiego zamówienia jest produkcja spotów reklamowych. Zamawiający rocznie zleca produkcję kilku różnych spotów. Mogą to być zarówno spoty animowane 2D, 3D, jak i spoty filmowe, każdy np. 15- lub 30-sekundowy. Wybór konkretnego rodzaju produkowanego spotu zależy od przyjętych założeń lub zaproponowanego scenariusza (scenariusz jest wliczony w cenę usługi produkcji spotów). Gdyby na początku roku znany był przedmiot danego spotu – temat/produkt, który ma promować/reklamować, można by wyprodukować je jednorazowo – stąd wniosek o ich jednostkowym charakterze. Ale z drugiej strony, zamawiający nie jest w stanie przewidzieć, kiedy i jakie tematy będą wymagały takiej promocji, choć jest świadomy, że łączna ich wartość przekroczy 130.000 zł. Czy takie zamówienia można szacować zgodnie z art. 35 ustawy Pzp jako usługi powtarzające się?

Pozostało jeszcze 66% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Bełdowska

Katarzyna Bełdowska

Ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, autor licznych profesjonalnych publikacji z dziedziny zamówień publicznych, w...