Elektroniczne otwarcie ofert – protokół z otwarcia ofert (wzór) oraz 8 praktycznych pytań i odpowiedzi

Stan prawny na dzień: 11.05.2023
Otwarcie ofert w Prawie zamówień publicznych – informacja na WWW

Otwarcie ofert złożonych w przetargu następuje niezwłocznie po upływie terminu składania
ofert i nie później niż następnego dnia po dniu, w którym upłynął ten termin. Obecnie otwarcie ofert ma charakter elektroniczny, z uwagi na formę komunikacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Nie odbywa się zatem publicznie.

Warto przy tym pamiętać, że niezwłocznie po dokonaniu otwarcia ofert zamawiający przygotowuje informację na ten temat (tzw. protokół otwarcia ofert) i udostępnia ją na swojej stronie WWW.

W tym artykule
  • Jeśli nie ma możliwości zalogowania się do systemu, w którym prowadzone jest postępowanie, należy to traktować jako awarię. W związku z tym właściwe będzie otwarcie ofert po zalogowaniu w najbliższym możliwym czasie.
  • Oferty powinny zostać otwarte bez zbędnej zwłoki po upływie terminu składania ofert, jednak nie później niż następnego dnia po tym terminie. Po otwarciu ofert, informacje dotyczące przebiegu otwarcia powinny być opublikowane na stronie internetowej postępowania. Właściwy zakres informacji do publikacji stanowi istotną kwestię.
  • Przepisy ustawy Pzp nie dopuszczają po upływie terminu składania ofert, poza sytuacją awarii systemu teleinformatycznego, o której mowa w art. 222 ust. 2 ustawy Pzp, zmiany przez zamawiającego terminu otwarcia ofert.
  • W informacji z otwarcia ofert sporządzanej zgodnie z art. 222 ust. 5 Pzp podaje się m.in. odpowiednio ceny lub koszty wszystkich ofert złożonych w terminie w postępowaniu, niezależnie od tego, czy wykonawca wniósł wadium czy nie – czyli niezależnie od tego czy zostaną one potem odrzucone czy też nie.

Sprawdź też wzory dokumentów:

>> Informacja z otwarcia ofert (przetarg nieograniczony) – wzór

>> Informacja z otwarcia ofert (tryb podstawowy) – wzór

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Krzysztof Hodt

Krzysztof Hodt

Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu Prawa zamówień publicznych, aktualnie specjalista w wydziale zamówień publicznych jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce.