- Jeśli nie ma możliwości zalogowania się do systemu, w którym prowadzone jest postępowanie, należy to traktować jako awarię. W związku z tym właściwe będzie otwarcie ofert po zalogowaniu w najbliższym możliwym czasie.
- Oferty powinny zostać otwarte bez zbędnej zwłoki po upływie terminu składania ofert, jednak nie później niż następnego dnia po tym terminie. Po otwarciu ofert, informacje dotyczące przebiegu otwarcia powinny być opublikowane na stronie internetowej postępowania. Właściwy zakres informacji do publikacji stanowi istotną kwestię.
- Przepisy ustawy Pzp nie dopuszczają po upływie terminu składania ofert, poza sytuacją awarii systemu teleinformatycznego, o której mowa w art. 222 ust. 2 ustawy Pzp, zmiany przez zamawiającego terminu otwarcia ofert.
- W informacji z otwarcia ofert sporządzanej zgodnie z art. 222 ust. 5 Pzp podaje się m.in. odpowiednio ceny lub koszty wszystkich ofert złożonych w terminie w postępowaniu, niezależnie od tego, czy wykonawca wniósł wadium czy nie – czyli niezależnie od tego czy zostaną one potem odrzucone czy też nie.
Sprawdź też wzory dokumentów:
>> Informacja z otwarcia ofert (przetarg nieograniczony) – wzór
>> Informacja z otwarcia ofert (tryb podstawowy) – wzór