Dnia 2 grudnia 2021 r. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2269). Nakłada ona nowe obowiązki na wszystkie podmioty, które stosują Prawo zamówień publicznych do określonej kategorii zamówień. Będą one musiały zapewnić minimalne poziomy udziału niskoemisyjnych i zeroemisyjnych pojazdów (tzw. czystych pojazdów) w całkowitej liczbie pojazdów objętych zamówieniami publicznymi, we wskazanych w ustawie okresach. Dodatkowo do 31 stycznia 2022 r. należy przekazać ministrowi właściwemu do spraw transportu informację o liczbie i kategoriach pojazdów objętych zamówieniami publicznymi, które wskazano w ustawie. Informacja obejmie okres od 2 sierpnia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Kogo konkretnie dotyczą wskazane obowiązki i jak je realizować? Piszemy o tym na przykładzie kilku pytań naszych Czytelników. W kolejnych tygodniach na łamach Portalu PZ ukaże się także obszerny tekst na temat nowych przepisów.
O zmianie ustawy o elektromobilności i jej przełożeniu na zamówienia publiczne piszemy również tutaj: „Nowe obowiązki dla zamawiających kupujących samochody (czyste pojazdy w zamówieniach publicznych”.
Kolejne opracowanie na ten temat opublikujemy w przyszłym tygodniu. Dowiesz się z niego m.in.:
1) jak ustawa o elektromobilności reguluje obowiązki samorządów,
2) o czym muszą wiedzieć wszystkie jednostki zamawiające w związku z nowelizacją ustawy o elektromobilności,
3) jak w praktyce sporządzić opis przedmiotu zamówienia, projekt umowy, formularz oferty, aby wypełnić wymogi związane z czystymi pojazdami w zamówieniach publicznych.
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.