Podczas realizacji zamówienia publicznego zamawiający ma obowiązek przyjąć od wykonawcy elektroniczną fakturę za zamówienie. Wykonawca zaś ma prawo skorzystać z możliwości e-fakturowania. Czy jednak można wobec tego powiedzieć, że platforma elektronicznego fakturowania PEF jest obowiązkowa przy realizacji zamówienia publicznego? Kiedy i jak wystawić fakturę w formie elektronicznej, aby działać zgodnie z przepisami ustawy o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych? Co to jest faktura ustrukturyzowana? Czy SWZ musi mówić o elektronicznych fakturach? To tylko niektóre z wątpliwości, jakie rozstrzyga nasza ekspertka. Zapoznaj się z artykułem i dowiedz się, jak w praktyce stosować przepisy ustawy z 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 1666).
1) wartość zamówienia klasycznego lub umowy koncesji jest mniejsza niż 130.000 zł, a w przypadku zamówienia sektorowego, w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa lub udzielanego przez zamawiającego subsydiowanego, jest mniejsza niż progi unijne,
2) mają zastosowanie przesłanki wyłączające stosowanie Pzp lub ustawy o umowie koncesji.
Aby wyłączyć stosowanie ustawy o e-fakturach, zamawiający musi poinformować wykonawców o takiej decyzji stosowną adnotacją w dokumencie, którym rozpoczyna postępowanie.
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.