Zamawiający i wykonawcy niejednokrotnie mają potrzebę zmiany zawartych umów o zamówienia publiczne. Tymczasem modyfikacje są dopuszczalne tylko w przypadkach przewidzianych w Prawie zamówień publicznych. Jak poradzić sobie, gdy nieprzewidziane sytuacje typu inflacja bądź wstrzymanie dostaw określonych komponentów uniemożliwiają realizację zamówienia na dotychczasowych zasadach? Co zrobić, gdy wykonawca wnioskuje o wydłużenie terminu wykonania prac? Jak podejść do problemu zmiany ryczałtu, gdy umowa przewiduje klauzule waloryzacyjne? Czy istnieje możliwość zmiany umowy, której jeszcze nie podpisano? To tylko część pytań, na które odpowiadamy w artykule. Zapoznaj się z omówieniem najważniejszych przesłanek zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania. Przy każdej odsyłamy do praktycznych porad i wskazówek, jakich nasi eksperci udzielają zamawiającym i wykonawcom w ich codziennej pracy.
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.