Z dniem 31 grudnia br. przestaje obowiązywać aktualna umowa na dostawę energii elektrycznej. Prowadzimy obecnie nowe postępowanie dotyczące dostawy energii. Mamy wątpliwości co do dalszego sposobu realizacji zamówienia w świetle ustawy z 27 października 2022 r. o nadzwyczajnych środkach mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparcia niektórych odbiorców w 2023 roku. Jesteśmy po wyborze oferty najkorzystniejszej. Otrzymana cena znacznie przekracza poziom cen maksymalnych określonych w ww. ustawie. Rozważamy różne sposoby zakończenia sprawy i nie wiemy, który jest właściwy. Pierwszy wariant to podpisanie umowy zgodnie ze złożoną ofertą i następnie aneksowane zgodnie z opinią wydaną przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (nie będzie to do końca właściwe, bo dla nas nie jest to sytuacja nieprzewidziana). Drugi wariant to rezygnacja z postępowania o udzielenie zamówienia i płacenie za prąd dostawcy rezerwowemu na podstawie stawek określonych w przepisach dla odbiorców, którzy nie mają podpisanej umowy. W obu przypadkach ostateczna płacona cena będzie taka sama tj. wynikająca z nowej ustawy o poziomie maksymalnym. Nasze pytanie brzmi – czy gminie jako zamawiającemu wolno realizować zakup prądu bez wcześniejszej procedury zamówienia publicznego tylko na podstawie umów rezerwowych? Jak powinniśmy dostosować umowę do nowych cen w przypadku kontynuacjo wszczętego postępowania i podpisania umowy wg. ceny ze złożonej oferty?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.