W jaki sposób skutecznie podpisywać plik wygenerowany przez platformę do aukcji elektronicznych? Dlaczego warto dokładne zapoznać się z instrukcją dotyczącą komunikacji elektronicznej na e-platformie zanim przystąpi się do składania ofert?
Czy dokumenty elektroniczne trzeba wydrukować? Jak prawidłowo przechowywać dokumenty elektroniczne, aby nie narazić się na zarzuty podczas kontroli?
Graficzna reprezentacja podpisu w dokumencie – PDF podpisany formatem PadES. Czy zamawiający może żądać od wykonawcy dokumentu z graficzną reprezentacją podpisu?
Czy każdy dokument przekazywany w ramach postępowania o zamówienie publiczne powinien być potwierdzany za zgodność z oryginałem? Czy brak formułki „za zgodność z oryginałem” unieważnia dokument elektroniczny?
Czy wykonawcy powinni podpisywać przekazywane zamawiającemu dokumenty z ZUS albo Krajowej Rejestru Karnego
Co zrobić, jeśli w specyfikacji istotnych warunków zamówienia znajduje się żądanie dołączenia do oferty potwierdzenia wpłaty wadium? Czy zamawiający może żądać przedstawienia takiego potwierdzenia? I czy powinno być ono podpisane?
Istota komunikacji elektronicznej. Błędy wykonawców w tworzeniu elektronicznych dokumentów. Problemy zamawiających z interpretacją elektronicznych dokumentów. Uszkodzone pliki
Formy oferty w nowym Prawie zamówień publicznych. Obowiązek podawania terminu związania ofertą. Przedłużanie terminu związania ofertą. Nowe przesłanki odrzucenia oferty
Czy wymóg transparentności zamówień publicznych oznacza, że prowadzona przez zamawiającego korespondencja z wykonawcami uczestniczącymi w postępowaniu jest całkowicie jawna? Poznaj orzeczenie KIO!
Czy uprawnienie zamawiającego do wymagania informacji od wykonawcy jest nieograniczone? Kiedy jego żądanie ewidentnie wykracza poza logikę postępowania o zamówienie publiczne? W nagraniu usłyszysz odpowiedzi na te pytania.
Zyskaj pewność i bezpieczeństwo prowadząc postępowanie o zamówienie publiczne. Dołącz do specjalistów korzystających z PortaluZP!