W Prawie zamówień publicznych uregulowano kwestię formy wnoszenia pism do Krajowej Izby Odwoławczej. I tak, art. 508 ustawy Pzp stanowi, że pisma w postępowaniu odwoławczym wnoszone są w formie pisemnej albo w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej. Wyjątek stanowi tu odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, które wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
Tym samym:
Postać elektroniczna to natomiast pojęcie określające „nośnik” dokumentu. W przeciwieństwie do postaci pisemnej, nie będzie nim papier, lecz zapis cyfrowy, np. skan dokumentu. Postać elektroniczna nie wskazuje na szczególne wymogi w zakresie podpisu dokumentu. Niemniej, zgodnie z dyspozycją ustawodawcy, aby odwołanie sporządzone w postaci elektronicznej mogło być skuteczne, wymaga opatrzenia podpisem zaufanym. Tym samym, odwołanie można wnieść jako skan opatrzony podpisem zaufanym. Nie można jednak go złożyć jako skan bez odpowiedniego podpisu.