Przedstawiciele spółki PKP Intercity podpisali z firmami Stadler i Newag kontrakt na dostawę 20 pociągów. Nowe składy połączą Kraków i Katowice przez Łódź z Trójmiastem i Warszawę z Bydgoszczą.
Umowa opiewająca na 1,6 mld zł to największy w tym roku w Polsce kontrakt na dostawę pojazdów szynowych - elektrycznych zespołów trakcyjnych.70% tej kwoty to środki pochodzące z Unii Europejskiej. Nowe pociągi to ośmioczłonowy skład Flirt 3 o bardzo lekkiej konstrukcji. Mają one ułatwić podróżowanie aż w ośmiu województwach. Będą kursować z Warszawy do Bydgoszczy (w dwugodzinnym takcie), z Krakowa do Olsztyna przez Warszawę i Kielce, z Gdyni do Katowic przez Łódź oraz z Krakowa do Szczecina, również przez Łódź.
Oficjalne podpisanie umowy pomiędzy PKP Intercity a konsorcjum firm Stadler Polska i Newag odbyło się 18 listopada br. w Nowym Sączu. W ramach kontraktu wykonawca zobowiązał się nie tylko do dostawy 20 pociągów (EZT), ale również do świadczenia usług utrzymania składów. W uroczystości udział wzięli nie tylko przedstawiciele spółki PKP Intercity i konsorcjum, a także wiceminister transportu ds. kolejnictwa Andrzej Massel i wojewoda małopolski Jerzy Miller i poseł z ziemi nowosądeckiej Andrzej Czerwiński.
Konsorcjum Stadler/Newag doradzała na każdym etapie postępowania kancelaria Dentons. - Ogromnie się cieszymy, że tak efektywnie zmaterializowała się kilkumiesięczna wspólna praca z klientem – komentuje podpisanie umowy mec. Aldona Kowalczyk, partner odpowiedzialny za praktykę prawa zamówień publicznych w warszawskim biurze Dentons. - Jesteśmy dumni, że mogliśmy doradzać zwycięskiemu konsorcjum od pierwszych dni przetargu, począwszy od ogłoszenia o zamówieniu i pytania do siwz, po pomoc przy przygotowaniu oferty, aż do reprezentacji w postępowaniach odwoławczych w KIO i podczas podpisania umowy z zamawiającym - dodała.
Tymczasem wszystko wskazuje na to, że to nie koniec inwestycji kolejowego przewoźnika. PKP Intercity posiada bowiem program inwestycyjny, którego wartość to 5,5 mld zł. Dzięki niemu w barwach spółki jeździ już 68 nowoczesnych wagonów, a w ciągu najbliższych lat liczba ta jeszcze się znacząco zwiększy. Spółka zapowiada, że za dwa lata aż 70% jej składów będą stanowiły nowe pojazdy.
Dentons