Od 1 stycznia 2021 r. wszystkie postępowania o udzielenie zamówienia zostały objęte pełną elektronizacją. Wielu zamawiających zdążyło zaznajomić się już z elektronicznymi narzędziami komunikacji w toku prowadzonych od 2018 roku postępowań unijnych o wyższych wartościach. Nadal jednak liczna grupa, zwłaszcza tych „małych” zamawiających, mierzy się z wyzwaniami, jakie niosą za sobą platformy zakupowe w zamówieniach publicznych. Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów. Sprawdź, jak zarejestrować się na ogólnodostępnej platformie e-Zamówienia oraz jak korzystać z jej dostępnych funkcjonalności.
Aktualnie zamawiający mogą używać funkcji platformy e-Zamówienia, które umożliwiają:
Oznacza to, że nie jest jeszcze możliwe prowadzenie pełnej procedury udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem tego narzędzia. Docelowo jednak planowane jest wdrożenie i uruchomienie tam funkcjonalności w zakresie komunikacji elektronicznej, w tym składania ofert i wniosków.
Celem tego narzędzia jest zapewnienie kompletności i spójności informacji o funkcjonowaniu rynku zamówień publicznych w Polsce. Docelowo w ramach platformy będą także udostępnione e-usługi. Mają one ułatwić i skrócić przebieg czynności podejmowanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Na platformie e-Zamówienia będą także udostępnione usługi komunikacji elektronicznej i wymiany informacji na wszystkich etapach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Dodatkowo, wedle przyjętych założeń, platforma ma zwiększyć wykonawcom dostęp do informacji o postępowaniach krajowych i unijnych oraz dostarczyć narzędzi analitycznych i raportowych.
Szczegóły związane z aktualnym działaniem platformy e-Zamówienia znajdziesz w opracowaniach: