Jeśli na skutek awarii platformy do komunikacji wykonawca nie otrzymał powiadomienia o przesłaniu do niego wezwania do uzupełnienie dokumentu, to nie wolno obciążać go konsekwencjami tej usterki (wyrok KIO z 12 marca 2020 r.; sygn. akt KIO 415/20).
W postępowaniu za udowodnione uznano, że platforma do komunikacji posiadała funkcjonalność wysyłania powiadomień mailowych o zamieszczeniu na tej platformie elektronicznej korespondencji skierowanej do wykonawców. Skoro więc odwołujący się wykonawca miał wiedzę, że taka funkcjonalność na platformie istnieje, to mógł działać w zaufaniu do sposobu jej funkcjonowania i uznać, że brak informacji mailowych oznacza, iż żadna nowa korespondencja nie została do niego skierowana.
W tych okolicznościach nie można mu zarzucić, że nie dołożył należytej staranności w związku z zaniechaniem bieżącego monitorowania platformy i zamieszczanych na niej dokumentów.
Zdaniem Izby oceny tej nie zmienia brzmienie postanowień siwz odnoszących się do komunikacji między zamawiającym a wykonawcą. W ocenie KIO, nawet jeśli postanowienia te nie przewidywały powiadomień mailowych, to nie ulega wątpliwości, że takie powiadomienia były wysyłane do wykonawców, a w jednym przypadku, na skutek błędu w działaniu platformy, powiadomienie nie nastąpiło.
O komunikacji elektronicznej i związanych z nią problemach przeczytasz m.in. w artykułach:
Opracowanie: