Pytanie Jesteśmy gminą, która ma swoje jednostki organizacyjne. Obecnie chcemy stworzyć samorządowe centrum usług wspólnych, które byłoby centralnym zamawiającym obsługującym poszczególne jednostki. Czy centralny zamawiający zgodnie z art. 15b ustawy Pzp może zawierać tylko umowy ramowe? Jak w praktyce działa taki podmiot i jak nabywa się od niego zamówienia? Czy jeśli centralny zamawiający kupuje coś dla wszystkich jednostek, szacujemy wartość tych zakupów łącznie? Czy przepisy dotyczące komunikacji elektronicznej centralny zamawiający powinien stosować już od 18 kwietnia 2017 r.? Wiem również, że powierzenie samorządowemu centrum usług wspólnych roli centralnego zamawiającego nie jest jedyną formą łącznych zakupów. Zgodnie z art. 16 ustawy Pzp innym rozwiązaniem jest udzielanie tzw. zamówień wspólnych. Proszę o omówienie tych dwóch instytucji. Czy w tej drugiej opcji też obowiązuje nas elektronizacja zamówień?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.