Czy zamawiający ma obowiązek poinformowania wykonawcy o zmianie osób koordynujących współpracę z wykonawcą?

Dodano: 07.11.2011
Pytanie:

Zawarłam z zamawiającym umowę na prace projektowe. W umowie wskazane były osoby koordynujące wykonanie umowy. W trakcie trwania umowy zamawiający zmienił koordynatora, nie powiadamiając wykonawcę, choć miał taki obowiązek: „(…) wszelkie zmiany w umowie należy sporządzić aneksem w formie pisemnej, niewykonanie takiej formy czyni umowę nieważną (…)". Zmiana ta spowodowała, że inna osoba, niewskazana wcześniej przez zamawiającego, ponownie musiała poznać całe zagadnienie, co spowodowało przekroczenie terminu. Zamawiający za przekroczenie obciążył wykonawcę. Czy niepowiadomienie wykonawcy w żadnej formie o zmianie koordynatora wymienionego w umowie, osoby do kontaktu i uzgodnień mających wpływ na całe zamówienie jest złamaniem warunków umowy?

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Daniel Wycinka

Daniel Wycinka

Radca prawny. Obecnie pracownik kancelarii prawnej, wcześniej pracował w Urzędzie Zamówień Publicznych.