Od 1 stycznia 2025 r. większość podmiotów publicznych ma obowiązek stosowania przepisów ustawy w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Fakt ten potwierdza komunikat Ministra Cyfryzacji z 29 maja 2023 r. w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego, po zmianie z 12 lipca 2024 r. Czy jest to równoznaczne z obowiązkiem stosowania e-doręczeń w przetargach? Przeczytaj tekst i zyskaj jasne wskazówki.
Usługa e-doręczenia realizowana do końca 2025 roku przez Pocztę Polską S.A. jest zwolniona od stosowania Prawa zamówień publicznych, jeśli zleca ją zamawiający publiczny. Przedstawiamy argumentację Urzędu Zamówień Publicznych w tej materii na podstawie opinii prawnej pt. „Zamówienia na publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publiczną usługę hybrydową” (LINK).