W związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków unijnych przeprowadziłem w 2020 roku postępowanie na usługi społeczne zgodnie z art. 138o starej ustawy Pzp z 29 stycznia 2004 r. Ogłoszenie zarówno o wszczęciu postępowania jak i jego wynikach opublikowano na stronie zamawiającego zamiast na stronie BIP, którą uruchomiono kilka miesięcy wcześniej. Kontrola wykazała, że ogłoszenie powinno być umieszczone na stronie BIP. Jak wybrnąć z tej sytuacji? Czy za taką pomyłkę mogą grozić wysokie kary tj. korekty finansowe?
Zamawiający ma prawo się odnieść do każdego postawionego zarzutu. Także w tym przypadku może podjąć próbę obrony wobec ewentualnie zastosowanej korekty.
Prowadzę przetarg nieograniczony na dostawy współfinansowane ze środków UE. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w BZP oraz w siedzibie zamawiającego w miejscu publicznie dostępnym 28 czerwca 2018 r. Na stronie internetowej zamawiającego zamieszczono siwz z załącznikami. Nie opublikowano tam natomiast ogłoszenia o zamówieniu, a jedynie wskazano, że ogłoszenie znajduje się w BZP pod określonym numerem (nie był to aktywny link). Czy wskazane naruszenie jest podstawą korekty bądź pomniejszenia stosownie do rozporządzenia z 29 stycznia 2016 r. w sprawie warunków obniżania wartości korekt finansowych oraz wydatków poniesionych nieprawidłowo związanych z udzielaniem zamówień?
Zamawiający ogłosił postępowanie w bazie konkurencyjności i otrzymał jedną ofertę, która przekraczała środki na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający postanowił przeprowadzić negocjacje z wykonawcą w zakresie ceny, choć w dokumentach postępowania nie przewidział takiej możliwości. Wskazano tam natomiast na konieczność unieważnienia postępowania w przypadku przekroczenia budżetu. Czy takie działanie może skutkować nałożeniem korekty finansowej? Czy powinniśmy odrzucić ofertę i unieważnić postępowanie? Czy ta sytuacja uniemożliwia zastosowanie zapisów Wytycznych rozdziału 6.5 pkt 7 ppkt a?
Eksperci portalu oferują kompleksową wiedzę i wsparcie w zakresie zamówień publicznych.