Pytanie:
Na podstawie art. 37 ustawy Pzp gmina występuje jako pełnomocnik zamawiającego – OSP w postępowaniu na zakup pojazdu strażackiego. OSP dysponuje kontem na portalu e-Zamówienia, gdzie może zamieścić ogłoszenie o zamówieniu, plany i sprawozdania, ale nie posiada loginu BZP, który pozwalałby zarejestrować postępowanie na miniPortalu. Czy gmina jako pełnomocnik zamawiającego może zamieścić ogłoszenie i prowadzić procedurę na swoim miniPortalu, gdzie jest zarejestrowana jako zamawiający? W dokumentach zamówienia (ogłoszenie, SWZ) jako zamawiający wpisana jest OSP, natomiast przy zamieszczeniu postępowania na miniPortalu automatycznie jako zamawiający pojawia się gmina. Zakładanie konta do BZP odbywa się w wersji papierowej, a jest potrzeba pilnego ogłoszenia postępowania. OSP przeprowadzi tylko tę jedną procedurę a w najbliższej przyszłości miniPortal nie będzie już wykorzystywany jako narzędzie do składania ofert.