Pytanie:
W jednym z naszych przetargów na remont drogi spotkaliśmy się z nietypową sytuacją, której nie umiemy ocenić. Pierwsza dotyczy zaświadczenia ZUS o niezaleganiu ze składkami. Zaświadczenie zostało złożone w formie wydruku z ewidencji ZUS uzyskiwane za podpisem elektronicznym. Nie jest podpisane przez pracownika ZUS, ani nie jest potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. To czysty wydruk tak jak np. CEDG. Czy taki dokument można uznać czy należy żądać tradycyjnego zaświadczenia lub żądać potwierdzenia go za zgodność z oryginałem? Drugi problem to podpis oferty i oświadczeń. W nagłówku formularza oferty i wszystkich oświadczeń jest wymieniona inna osoba niż ta, która dokumenty podpisała. Z KRS wynika, że obie osoby są uprawnione do jednoosobowej reprezentacji przedsiębiorstwa. Tu również nie wiemy jak tę sytuację ocenić, czy można uznać tak złożoną ofertę czy też należy ją odrzucić albo wezwać wykonawcę do złożenia wyjaśnień.