Kiedy łączyć kiedy dzielić – o zasadach szacowania reklam

Dodano: 16.04.2019
Pytanie:

Zamawiający zamierza zakupić reklamę na autobusach oraz na billboardach. Rynek ukształtował się tak, że są wykonawcy oferujący tylko reklamę na autobusach i tylko na billboardach, ale jest jeden podmiot, który może wykonać obydwa zamówienia. Powstała zatem wątpliwość, czy usługi mimo tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz częściowo podmiotowej powinny być również potraktowane jako zamówienia tego samego rodzaju, czy jednak jako zamówienia odrębne. Ma to o tyle znaczenie, że osobno byłyby udzielone w procedurze krajowej, natomiast traktując je łącznie, powinniśmy je zlecić w procedurze unijnej.

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Andrzej Łukaszewicz

Andrzej Łukaszewicz

Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych, prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających jak i wykonawców, reprezentuje przed Krajową Izbą Odwoławczą, doktorant i wykładowca...