Zwrot kosztów po unieważnieniu postępowania – zobacz, czego może wymagać wykonawca

Dodano: 01.08.2018
Pytanie:

Zamawiający prowadził przetarg w procedurze odwróconej (art. 24aa ustawy Pzp), który unieważnił na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp (uznał, że wystąpiły wady opisu przedmiotu zamówienia, które mogły wprowadzić wykonawców w błąd). Najwyżej oceniany wykonawca zwrócił się o zwrot kosztów udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma pewności, czy ten podmiot nie podlega wykluczeniu, a jego oferta odrzuceniu, gdyż nie wezwał go do złożenia dokumentów wymaganych w siwz. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy anulować unieważnienie postępowania i wezwać wykonawcę do uzupełnienia dokumentów? Jakie koszty zamawiający powinien zwrócić wykonawcy, mając na uwadze art. 93 ust. 4 ustawy Pzp?

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Renata Dzikowska

Renata Dzikowska

Radca prawny specjalizujący się w prawie zamówień publicznych, wieloletni pracownik Departamentu Kontroli Zamówień Publicznych UZP, były Naczelnik Departamentu Kontroli UE Urzędu Zamówień...