Sygn. akt: KIO 1139/16
POSTANOWIENIE
z dnia 11 lipca 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Renata Tubisz
Protokolant: Łukasz Listkiewicz
po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem stron w dniu 11 lipca 2016 r. w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 czerwca 2016r.
przez odwołującego: Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111 w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego: Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w
Zakopanem ul. Kamieniec 10; 34-500 Zakopane
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze
2. kosztami postępowania obciąża Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111
i
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 1.500 zł 00 gr
(słownie: jeden tysiąc pięćset złotych zero groszy), uiszczoną przez Impel
Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111 tytułem wpisu od odwołania
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111 kwotę 13.500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego
wpisu od odwołania
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 późniejszymi zmianami) na niniejsze
postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Nowym Sączu.
Przewodniczący: ……………
U z a s a d n i e n i e
Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest „Świadczenie usług
kompleksowego sprzątania, dezynfekcji, transportu wewnętrznego, gospodarowania bielizną
z jednoczesnym przejęciem od zamawiającego na podstawie art.23
kodeksu pracy
pracowników zatrudnionych na stanowiskach związanych z wykonywaniem zamówienia”.
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu
17 czerwca 2016 roku pod poz. 2016/S 116- 206 880.
Pismem z dnia 11 lipca 2016r. złożonym mailem oraz faksem w dniu 11 lipca 2016 roku
pełnomocnik odwołującego Pani M.S. działając w imieniu odwołującego cofnęła odwołanie.
Na posiedzenie wyznaczone na dzień 11 lipca 2016 roku godz.13.00 strony nie stawiły się
prawidłowo zawiadomione o terminie.
W związku z powyższym Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniając wniosek cofnięcia
odwołania na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych (Pzp.) umorzyła postępowanie odwoławcze wydając postanowienie w sprawie.
Krajowa Izba Odwoławcza na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238)
orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz odwołującego z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący: ……………