KIO 1139/16 Sygn. akt: KIO 1139/16 POSTANOWIENIE dnia 11 lipca 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt:  KIO  1139/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 11 lipca 2016 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Renata Tubisz 

Protokolant:              Łukasz Listkiewicz  

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  z  udziałem  stron  w  dniu  11  lipca  2016  r.  w  Warszawie, 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  27  czerwca  2016r. 

przez  odwołującego:  Impel  Cleaning  Sp.  z  o.o.  ul.  Ślężna  118;  53-111  w  postępowaniu 

prowadzonym  przez  zamawiającego:  Szpital  Powiatowy  im.  dr  Tytusa  Chałubińskiego  w 

Zakopanem ul. Kamieniec 10; 34-500 Zakopane  

postanawia: 

1.  umorzyć postępowanie odwoławcze 

2.  kosztami postępowania obciąża Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111    

zalicza  w  poczet  kosztów  postępowania  odwoławczego  kwotę  1.500  zł  00  gr 

(słownie:  jeden  tysiąc  pięćset  złotych  zero  groszy),  uiszczoną  przez  Impel 

Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111   tytułem wpisu od odwołania 

nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz 

Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111 kwotę 13.500 zł 00 gr (słownie: 

trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej  90%  uiszczonego 

wpisu od odwołania 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164  późniejszymi  zmianami)  na  niniejsze 


postanowienie  -  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za 

pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Nowym Sączu. 

Przewodniczący:      …………… 


U z a s a d n i e n i e 

Przedmiotem  postępowania  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  jest    „Świadczenie  usług 

kompleksowego sprzątania, dezynfekcji, transportu wewnętrznego, gospodarowania bielizną 

z  jednoczesnym  przejęciem  od  zamawiającego  na  podstawie  art.23

  kodeksu  pracy 

pracowników zatrudnionych na stanowiskach związanych z wykonywaniem zamówienia”. 

Ogłoszenie o  zamówieniu opublikowano  w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej  w dniu 

17 czerwca 2016 roku pod poz. 2016/S 116- 206 880. 

Pismem  z  dnia  11  lipca  2016r.  złożonym  mailem  oraz    faksem  w  dniu  11  lipca  2016  roku 

pełnomocnik odwołującego Pani M.S. działając w imieniu odwołującego cofnęła odwołanie.  

Na  posiedzenie  wyznaczone  na  dzień  11  lipca  2016  roku  godz.13.00  strony  nie  stawiły  się 

prawidłowo zawiadomione o terminie.  

W  związku  z  powyższym  Krajowa  Izba  Odwoławcza  uwzględniając  wniosek  cofnięcia 

odwołania  na  podstawie  art.  187  ust.  8  oraz  art.  192  ust.  1  zd.  2  ustawy  Prawo  zamówień 

publicznych  (Pzp.)  umorzyła  postępowanie  odwoławcze  wydając  postanowienie  w  sprawie. 

Krajowa  Izba  Odwoławcza  na  podstawie  art.  187  ust.  8  zd.  2  ustawy  Prawo  zamówień 

publicznych  oraz  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  Rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15 

marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów 

kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41,  poz.  238) 

orzekła  o  dokonaniu  zwrotu  na  rzecz  odwołującego  z  rachunku  bankowego  Urzędu 

Zamówień Publicznych 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.  

                      Przewodniczący:      ……………