Sygn. akt: KIO 1157/16
POSTANOWIENIE
z dnia 11 lipca 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Agata Mikołajczyk
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 11 lipca 2016 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29
czerwca 2016 r. przez
wykonawcę – POL - MED P. J. Pińków 61B 05-152 Czosnów w
postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego – Samodzielny Publiczny Szpital
Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie,
przy udziale wykonawcy – Medim sp. z o.o. z Piaseczna, zgłaszającego przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy -
POL- MED P. J. Pińków 61B 05-152 Czosnów kwoty 6.750 zł 00 gr (słownie:
sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych, zero groszy), stanowiącej 90% kwoty
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2015, poz. 2164) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Szczecinie.
Przewodniczący:
……………………………..
Sygn. akt: KIO 1157/16
Uzasadnienie
Odwołanie zostało wniesione przez wykonawcę POL - MED P. J. z Pińkowa
[Odwołujący] w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego - Samodzielny Publiczny
Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych [Dz. U. z 2015 r. poz. 2164]
[Ustawa lub ustawa Pzp], którego przedmiotem jest „Dostawa oprzyrządowania do
resektoskopów
firmy
Karl
Storz
do
zabiegów
urologicznych
oraz
materiałów
eksploatacyjnych wielorazowych do generatora Sono Surg dla SPSK-2 PUM w Szczecinie.”
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 5a ust. 2, art. 7 ust. 1, art. 25 ust.1 zd.
pierwsze, art. 29 ust. 2 i 3 oraz obrazę przepisów rozporządzenia w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te
dokumenty mogą być składane w związku z art. 25 ust.2 ustawy Pzp, wnosząc o
unieważnienie odrzucenia jego oferty a w przypadku zawarcia umowy jej unieważnienie lub
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego przystąpienie zgłosił
wykonawca Medim sp. z o.o. z Piaseczna.
W piśmie z dnia 8 lipca 2016 r. skierowanym do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
– przed wyznaczonym terminem posiedzenia w tej sprawie - Odwołujący złożył oświadczenie
o cofnięciu odwołania oraz wniósł o zwrot kwoty wniesionego wpisu.
Mając na uwadze stan faktyczny sprawy Izba na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp
zdanie pierwsze umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Uwzględniając powyższe orzeczono, jak w sentencji.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych, oraz na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41, poz. 3544),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego w
wysokości 7.500 zł.
Przewodniczący: … ………………………