Sygn. akt: KIO 1213/16
POSTANOWIENIE
z dnia 15 lipca 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Luiza Łamejko
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 15 lipca 2016 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
5 lipca 2016 r.
przez wykonawcę „Alpinus Chemia” Sp. z o.o., ul. Garbary 5, 86-050
Solec Kujawski w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Wojewódzki w Łomży
im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Al. Piłsudskiego 11, 18-404 Łomża
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
„Alpinus Chemia” Sp. z o.o., ul. Garbary 5, 86-050 Solec Kujawski
kwoty
7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łomży.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 1213/16
U z a s a d n i e n i e
Szpital Wojewódzki w Łomży im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego (dalej:
„zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego na
zakup i dostawę środków dezynfekcyjnych oraz środków
myjących i dezynfekcyjnych do myjni mechanicznych Szpitala Wojewódzkiego w Łomży.
Postępowanie to prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) zwanej dalej: „ustawa Pzp”.
Ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień
Publicznych w dniu 25 kwietnia 2016 r. pod pozycją 101906.
W postępowaniu tym wykonawca „Alpinus Chemia” Sp. z o.o. (dalej: „odwołujący”)
w dniu 5 lipca 2016 r.
złożył do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie wobec
czynności zamawiającego podjętych w części obejmującej Pakiet 1 polegających na
nieprawidłowym badaniu i ocenie ofert, odrzuceniu oferty odwołującego, zmianie zakresu
dokumentów
potwierdzających
zgodność
oferowanej
dostawy
z
wymaganiami
zamawiającego po terminie składania ofert, oraz nieprawidłowym sformułowaniu wezwania
do złożenia uzupełnienia dokumentów, a także na wyborze oferty wykonawcy niezgodnie
z przepisami ustawy.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie:
- art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp przez jego zastosowanie, mimo braku faktycznych podstaw,
- art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, art. 38 ust. 4 i 4a ustawy Pzp przez to, że po terminie
składania ofert zamawiający zmienił zakres dokumentów potwierdzających zgodność
oferowanej dostawy z wymaganiami zamawiającego,
- art. 26 ust. 3 ustawy Pzp przez sformułowanie wezwania do złożenia uzupełnienia
dokumentów w sposób nieodpowiadający dyspozycji wymienionego artykułu,
- art. 7 ust. 3 ustawy Pzp przez dokonanie wyboru oferenta wybranego niezgodnie
z przepisami ustawy.
Odwołujący wniósł o nakazanie zamawiającemu powtórzenia czynności badania
i oceny ofert oraz dokonania wyboru oferty.
Do postępowania odwoławczego w terminie określonym art. 185 ust. 2 ustawy Pzp
nie przystąpił żaden wykonawca.
W dniu 13 lipca 2016 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła odpowiedź
zamawiającego na odwołanie, w której zamawiający złożył oświadczenie, iż uwzględnia
w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Wobec powyższego, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie
art. 186 ust. 2 ustawy Pzp, postanowiła postępowanie odwoławcze umorzyć.
Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp
w zw. z art. 186 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, orzeczono jak w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania Izba wzięła pod uwagę treść art. 186 ust. 6
pkt 1 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący: ………………………