Sygn. akt: KIO 1312/16
WYROK
z dnia 29 lipca 2016 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Beata Pakulska-Banach
Protokolant: Wojciech Świdwa
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 lipca 2016 roku w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 18 lipca 2016 roku przez wykonawcę:
PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Kozienicach, ul. Warszawska 59, 26-900 Kozienice,
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego:
Gminę Sieciechów, ul. Rynek 16,
26- 922 Sieciechów,
orzeka:
1. Oddala odwołanie.
2. Kosztami postępowania obciąża wykonawcę:
PKS Sp. z o.o. z siedzibą
w Kozienicach, i:
2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę
7 500 zł 00 gr
(słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę
PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Kozienicach tytułem wpisu od odwołania;
2.2. zasądza od wykonawcy: PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Kozienicach na rzecz
zamawiającego: Gminy Sieciechów kwotę
3 600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące
sześćset złotych zero groszy), stanowiącą koszty postępowania odwoławczego
poniesione z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164, z późn. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego
w Radomiu.
Przewodniczący: …………………………….…...
Sygn. akt KIO 1312/16
UZASADNIENIE
Gmina Sieciechów [zwana dalej: „zamawiającym”] prowadzi postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego - w trybie przetargu nieograniczonego - na realizację
zadania pn.: Dowóz dzieci i młodzieży do szkół na terenie Gminy Sieciechów w roku szkolnym
2016/2017. Postępowanie prowadzone jest na postawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych [j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164, z późn. zm. ], zwanej
dalej „ustawą Pzp”.
Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22 czerwca 2016 roku pod pozycją
99199. Zamawiający w dniu 11 lipca 2016 roku – listem poleconym za zwrotnym
potwierdzeniem odbioru – przesłał informację o wynikach postępowania.
W dniu 18 lipca 2016 roku wykonawca
PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Kozienicach
[zwany dalej: „odwołującym”] wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w Warszawie wobec czynności odrzucenia jego oferty.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie przepisów
art. 7 ust. 1, art. 24 ust. 2
pkt 3, art. 89 ust. 1 pkt 2 i 6 oraz art. 91 ust. 1 ustawy Pzp poprzez odrzucenie oferty
odwołującego oraz zaniechanie wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z przepisami ustawy.
W oparciu o powyższe odwołujący wnosił o:
•
uwzględnienie odwołania;
•
powtórzenie czynności oceny ofert;
•
powtórzenie wyboru oferty najkorzystniejszej;
•
zwrot kosztów uczestnictwa w postępowaniu odwoławczym.
W uzasadnieniu odwołania odwołujący wskazywał, że posiada interes w uzyskaniu
przedmiotowego zamówienia w rozumieniu art. 179 ust. 1 ustawy Pzp, a jednocześnie
w wyniku naruszenia przepisów ustawy jego oferta nie została uznana za najkorzystniejszą,
co powoduje, że może on ponieść szkodę.
Odwołujący podał, że pismem z dnia 7 lipca 2016 r. (doręczonym mu 12 lipca 2016 r.)
zamawiający poinformował go o odrzuceniu jego oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 i 6
ustawy Pzp.
Odwołujący podniósł, że wprawdzie w treści swojej oferty dopuścił się omyłki,
która jednak powinna zostać potraktowana jako oczywista omyłka rachunkowa w rozumieniu
art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, co w konsekwencji powinno skutkować dokonaniem
przez zamawiającego poprawienia oferty zgodnie z art. art. 87 ust. 2 ustawy Pzp, a w razie
wątpliwości zamawiający powinien zwrócić się do odwołującego o złożenie wyjaśnień
dotyczących treści oferty na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy Pzp.
Następnie odwołujący zauważył, że istotnie w formularzu ofertowym podał cenę biletu
w kwocie netto 59,40 zł. Stwierdził też, iż przy obliczaniu wartości całego zamówienia należało
zastosować wzór opisany w treści specyfikacji i w wyniku jego zastosowania uzyskana kwota
to 99.792,00 zł netto, co brutto daje wartość 107.775,36 zł. Podkreślił też, iż w ofercie
wyłącznie omyłkowo podał wartość ceny biletu 59,40 zł netto, zamiast 59,40 zł brutto (czyli
55,00 zł netto), natomiast wartość całego zamówienia określił już prawidłowo na kwotę
99.934,56 zł brutto.
Zdaniem odwołującego, powyższa omyłka w określeniu ceny za jeden bilet,
wobec precyzyjnego wskazania stawki wartości całego zamówienia, jako omyłka oczywista
i rachunkowa, mogła być poprawiona przez zamawiającego w oparciu o powołane przez niego
przepisy ustawy Pzp, ewentualnie zamawiający mógł i powinien zwrócić się do odwołującego
o wyjaśnienie zaistniałej wątpliwości. Odwołujący podniósł, że istotą oczywistej omyłki
rachunkowej jest to, że nie budzi wątpliwości, na czym polegała i w jaki sposób należy
ją poprawić oraz wynika z błędu w zastosowanych działaniach matematycznych.
Wskazał, że jeżeli błąd wykonawcy polega na nieprawidłowym obliczeniu wyniku działania
matematycznego – a w analizowanym przypadku zastosowaniu określonego wzoru -
zamawiający powinien poprawić ten błąd jako oczywistą omyłkę rachunkową,
z uwzględnieniem konsekwencji dokonanej poprawy, tj. zmiany łącznej ceny.
Odwołujący powołał się na orzeczenia i opinie dotyczące omyłek, w tym uznania omyłki
za oczywistą omyłkę rachunkową, tj. na: wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 18 kwietnia
2013 r. wydany w sprawie o sygn. akt: KIO 783/13; wyrok Sądu Okręgowego w Katowicach
z dnia 26 lipca 2005 r. wydany w sprawie o sygn. akt: IV Ca 340/05 oraz opinię Urzędu
Zamówień Publicznych pt.: „Omyłki i błędy w ofertach wykonawców - analiza na przykładzie
orzecznictwa Sądów Okręgowych i Krajowej Izby Odwoławczej”.
Reasumując, odwołujący podnosił, że gdyby zamawiający potraktował oczywisty błąd
w jego ofercie jako omyłkę rachunkową o charakterze oczywistym, do czego istniały podstawy,
to oferta zostałaby poprawiona z korzyścią dla interesu ogólnego, ewentualnie,
dla zachowania konkurencyjności oraz równości praw uczestników postępowania, mógłby
zwrócić się o wyjaśnienie treści oferty do czego także istniały podstawy ustawowe.
Zamawiający w dniu 21 lipca 2016 roku - za pośrednictwem poczty elektronicznej,
a w dniu 22 lipca 2016 roku - w oryginale - złożył odpowiedź na odwołanie, w której wnosił
o oddalenie odwołania w całości.
Izba ustaliła i zważyła, co następuje:
Izba ustaliła, że nie ma podstaw do odrzucenia odwołania w oparciu o przesłanki,
określone w art.189 ust. 2 ustawy Pzp.
Ponadto, Izba ustaliła, że odwołującemu, w świetle przepisu art. 179 ust. 1 ustawy Pzp,
stanowiącego, że: Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują
wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi jeżeli ma lub miał interes
w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia
przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy, przysługiwało prawo do wniesienia
odwołania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez
Zamawiającego, przysługiwało uprawnienie do wniesienia odwołania.
Izba dopuściła dowody z dokumentacji postępowania przekazanej przez
zamawiającego i potwierdzonej za zgodność z oryginałem, w tym w szczególności z:
ogłoszenia o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia [zwanej dalej: „SIWZ”],
oferty złożonej przez odwołującego, zawiadomienia o wynikach postępowania.
Ponadto, Izba uwzględniła oświadczenia i stanowiska stron wyrażone w pismach,
tj. w odpowiedzi zamawiającego na odwołanie z dnia 21 lipca 2016 roku, a także stanowiska
wyrażone ustnie do protokołu posiedzenia i rozprawy z dnia 29 lipca 2016 roku.
Rozpatrując odwołanie w granicach podnoszonych zarzutów – stosownie
do art. 192 ust. 7 ustawy Pzp - Izba ustaliła i zważyła, co następuje.
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu dowozu dzieci i młodzieży do szkół
na terenie Gminy Sieciechów w roku szkolnym 2016/2017.
Zamawiający odrzucił ofertę odwołującego wskazując, że: „W formularzu ofertowym
podano cenę biletu netto 59,40 zł. Przy obliczaniu wartości całego zamówienia
(zgodnie z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia należy zastosować wzór:
cena biletu x liczba uczniów x 10 miesięcy) uzyskujemy kwotę 99 792,00 zł netto co brutto daje
wartość 107 775,36 zł. W ofercie podano wartość całego zamówienia na kwotę brutto:
99 934,56 zł. Powyższe jest niezgodne z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia
oraz wskazuje na błędy w obliczeniu ceny.”.
W pkt 12 SIWZ Opis sposobu obliczania ceny w ppkt 1 zamawiający określił, iż: „Cena
jednostkowa biletu miesięcznego podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty
związane z realizacją zamówienia. W cenie powinny być uwzględnione wszystkie ewentualne
opłaty, wszystkie podatki oraz koszty zatrudnienia opiekuna.”.
W załączniku nr 1 do SIWZ – Formularz oferty – zamawiający zawarł wzór tabeli
z następującymi
rubrykami:
„trasa
dowozu”/
„trasa
odwozu”;
„godziny
jazdy”,
„ilość przewożonych dzieci”, „cena biletu netto”.
Pod tabelą został określony wzór obliczenia ceny oferty, tj.:
„Wartość całego zamówienia netto (cena poszczególnych biletów miesięcznych x liczba
uczniów x 10 miesięcy): ………………………….. zł
Podatek VAT: ………………….. zł
Wartość całego zamówienia brutto: ……………. zł
Słownie: ……………………………………………..”.
Natomiast w załączniku nr 4 do SIWZ – wzór umowy – w § 3 dotyczącym
wynagrodzenia wykonawcy zamawiający powtórzył wzór wynikający z formularza oferty
i w ust. 1 wskazał, iż: „Do obliczania wynagrodzenia należy podać trasę przewozu i odległość
w kilometrach oraz czas dojazdu i powrotu dzieci w poszczególnych dniach tygodnia
jak w załączniku do umowy”, zaś w ust. 2 podał, iż: „Wynagrodzenie miesięczne – cena
poszczególnych biletów miesięcznych x liczba uczniów”. Z kolei w § 4 dotyczącym rozliczenia
wykonania umowy w ust. 1 zamawiający określił, iż: „Rozliczenie za przedmiot umowy
następować będzie na podstawie faktur lub rachunków wystawionych przez Wykonawcę
w okresach miesięcznych/ należy podać ogólną liczbę przejechanych kilometrów z rozbiciem
na poszczególne trasy/ z dołu w terminie 30- dni od złożenia dokumentu. Ustalona cena
za bilet miesięczny na jednego ucznia nie podlega zmianie z tytułu wzrostu cen na rynku
w trakcie trwania umowy”.
Izba uznała, że odwołanie podlega oddaleniu.
Odwołujący w uzasadnieniu odwołania przyznał, iż w treści oferty dopuścił się omyłki,
jednocześnie stwierdzając, że omyłkowo podał cenę biletu 59,40 zł netto zamiast 59,40 zł
brutto (tj. 55 zł netto), natomiast wartość całego zamówienia podał prawidłowo w kwocie
99.934,56 zł brutto. Izba nie zgadza się ze stanowiskiem odwołującego, iż omyłka ta,
wobec precyzyjnego wskazania stawki wartości całego zamówienia, powinna zostać
potraktowana jako oczywista omyłka rachunkowa w rozumieniu art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp
i poprawiona przez zamawiającego.
Zgodnie z art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający poprawia w ofercie:
oczywiste
omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
Już nawet z orzeczeń powołanych przez samego odwołującego w treści odwołania
wynika, że oczywista omyłka to określona niedokładność nasuwająca się każdemu,
bez przeprowadzenia dodatkowych badań, czy ustaleń, a przy oczywistej omyłce rachunkowej
każdy ze składników winien być określony i wprost wymieniony, a jedynie niewłaściwie
przeprowadzone działanie matematyczne prowadzi do błędnego wyniku. Izba, w składzie
rozpoznającym niniejszą sprawę, podziela również stanowisko wyrażone w wyroku Krajowej
Izby Odwoławczej z dnia 15 lipca 2015 roku, wydanym w sprawie o sygn. akt: KIO 1400/15,
w którym stwierdzono, iż: „Aby daną wadliwość można było zakwalifikować, jako oczywistą
omyłkę rachunkową musi ona wynikać z błędnej operacji rachunkowej na liczbach oraz musi
to być omyłka widoczna na pierwszy rzut oka, możliwa do wykrycia przez samego
Zamawiającego. Za oczywistą omyłkę rachunkową należy więc uznać błąd popełniony
przez wykonawcę w obliczeniach, polegający na otrzymaniu nieprawidłowego wyniku
działania arytmetycznego, który da się poprawić wyłącznie w jeden sposób. Ustawa P.z.p.
nie precyzuje co należy uznać za "oczywistą omyłkę rachunkową" w rozumieniu art. 87 ust. 2
pkt 2 ustawy P.z.p., dlatego istotne pozostaje odwołanie się do słownikowego wyjaśnienia, że
zwrot "oczywisty" jest tożsamy z "niebudzący wątpliwości". Jeżeli więc dana omyłka będzie
wymagała złożenia wyjaśnień lub nie będzie dostrzegalna na pierwszy rzut oka, nie będzie
miała cech oczywistości i nie będzie mogła być poprawiona w tym trybie. Poprawieniu
oczywistej omyłki musi towarzyszyć poprawienie jej skutków w całej ofercie (formularzu
ofertowym), co skutkuje koniecznością prześledzenia całej oferty i poprawienia wszystkich
zmian spowodowanych omyłkowym obliczeniem.”.
W ocenie Izby, błąd w ofercie odwołującego nie nosi znamion oczywistej omyłki
rachunkowej, wobec czego nie było podstaw do jego poprawienia w trybie art. 87 ust. 2 pkt 2
ustawy Pzp, tak jak tego żąda odwołujący. Podkreślić należy, że – jak słusznie zauważył
zamawiający – rubryka w tabeli zawartej w formularzu ofertowym, w której podano cenę
jednostkową biletu miesięcznego była oznaczona jednoznacznie jako „cena biletu netto”.
Odwołujący wpisał w rubryce odnoszącej się do ceny biletu netto wartość 59,40 zł
(oraz 29,70 zł dla 6 biletów w jedną stronę), przy czym podstawienie tej ceny do wzoru
określonego przez zamawiającego, tj. w formularzu oferty, tj. wartość całego zamówienia netto
jako wynik iloczynu: cena poszczególnych biletów miesięcznych x liczba uczniów x
10 miesięcy, daje inny wynik wartości całego zamówienia netto niż określony przez
odwołującego na kwotę: 92 532,00 zł, a mianowicie daje kwotę 99 792,00 zł.
Jednocześnie należy zauważyć, że z żadnego miejsca w ofercie nie wynika kwota 55 zł netto
jako cena jednostkowa za bilet miesięczny. Zatem trudno uznać to za oczywistą omyłkę
rachunkową, tym bardziej, że nawet dokonując obliczeń niejako „od tyłu”, tj. przyjmując
jako wyjściową i prawidłową wartość całego zamówienia brutto wskazaną przez odwołującego
w formularzu oferty, co do której odwołujący w odwołaniu oświadczył, że jest ona prawidłowa,
tj. kwotę 99 934,56 zł brutto (92 532,00 zł netto), to i tak w wyniku przeprowadzonych działań
matematycznych nie zostanie osiągnięta wartość 55 zł netto. Mianowicie, gdyby przyjąć kwotę
55 zł jako jednostkową cenę netto biletu miesięcznego w obie strony, to po dokonaniu
odpowiednich obliczeń – według wzoru zawartego w formularzu ofertowym – wartość całego
zamówienia netto wynosiłaby 92 400,00 zł netto (brutto 99 792,00 zł), a nie jak zostało
wskazane w ofercie odpowiednio 92 532,00 zł netto i 99 934,56 zł brutto. Powyższe wynika
z następujących obliczeń: 55 zł netto x 165 (bilety w obie strony) x 10 miesięcy = 90 750,00 zł
netto oraz 27,50 zł netto x 6 (bilety w jedną stronę) x 10 miesięcy = 1 650,00 zł.
Zsumowanie kwoty 90 750,00 zł netto i kwoty 1 650,00 zł daje łączną wartość całego
zamówienia netto w wysokości 92 400,00 zł, co po powiększeniu o kwotę podatku VAT (8%)
w wysokości 7 392,00 zł, daje wynik na kwotę 99 792,00 zł jako wartość całego zamówienia
brutto. Z powyższego wynika, iż są to całkiem inne kwoty niż wskazane w ofercie
odwołującego. Tym samym, nie sposób stwierdzić, z czego zamawiający miał wywodzić,
ż
e faktycznie cena jednostkowa biletu wskazana w formularzu ofertowym 59,40 zł dotyczy
ceny biletu brutto, a nie ceny biletu netto, co zresztą sprzeczne byłoby z jednoznacznym
brzmieniem oznaczenia rubryki tabeli, w której miała być określona cena jednostkowa
poszczególnych biletów miesięcznych. Należy również podnieść, iż jak wynika ze stanowisk
obu stron, wyrażonych ustnie w toku rozprawy w dniu 29 lipca 2016 roku, odwołujący podczas
otwarcia ofert wyjaśnił zamawiającemu, że w formularzu ofertowym błędnie wskazał cenę
jednostkową biletu netto 59,40 zł zamiast 55 zł, zaś kwota 59,40 zł to cena brutto biletu.
Nie ulega zatem wątpliwości, że nie było podstaw do potraktowania błędu w ofercie
odwołującego jako oczywistej omyłki rachunkowej i jednoczesnego dokonania poprawy ceny
jednostkowej biletu miesięcznego netto z kwoty 59,40 zł na kwotę 55,00 zł.
Nie było też podstaw do zwrócenia się przez zamawiającego do odwołującego
o złożenie wyjaśnień w trybie art. 87 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z którym: w toku badania
i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą
negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a i 2, dokonywanie
jakiejkolwiek zmiany w jej treści. Jakiekolwiek wyjaśnienia w tej kwestii dodatkowo przeczyłyby
bowiem oczywistości omyłki, tym bardziej, że jak powyżej wskazano, z żadnego miejsca
w ofercie nie wynika sugerowana przez odwołującego cena jednostkowa biletu miesięcznego
w wysokości 55 zł netto.
Z uwagi na powyższe nie potwierdził się podnoszony przez odwołującego zarzut
bezzasadnego odrzucenia złożonej przez niego oferty oraz zaniechania wyboru oferty
najkorzystniejszej zgodnie z przepisami ustawy, ponieważ słusznie zamawiający przyjął,
iż oferta odwołującego zawiera błędy w obliczeniu ceny i podlega odrzuceniu.
Jednocześnie Izba zauważa, że bezprzedmiotowe było zarzucenie zamawiającemu
naruszenie przepisu art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zgodnie z którym: z postępowania
o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
złożyli nieprawdziwe
informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
ponieważ przepis, o którym mowa powyżej, nie stanowił podstawy odrzucenia oferty
odwołującego, a sam odwołujący nie uzasadnił w żaden sposób w tym zakresie zarzutu.
Mając powyższe na uwadze Izba orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10
ustawy Pzp oraz na podstawie § 1 ust. 1 pkt 1, § 3 pkt 1 i 2 lit. b) oraz § 5 ust. 3 pkt 1
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu
od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238), zwanego dalej: „Rozporządzeniem”.
Zgodnie z § 5 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia: W przypadku odrzucenia albo oddalenia
odwołania przez Izbę: Izba zasądza od odwołującego na rzecz zamawiającego koszty,
o których mowa w § 3 pkt 2. Jednocześnie z § 3 pkt 2 lit. b) Rozporządzenia wynika, że:
Do kosztów postępowania odwoławczego, zwanych dalej "kosztami", zalicza się:
uzasadnione
koszty stron postępowania odwoławczego, a w okolicznościach, o których mowa w § 5 ust. 1
pkt 3 lit. b lub § 5 ust. 3 pkt 2, koszty uczestnika postępowania odwoławczego, który przystąpił
po stronie zamawiającego oraz wniósł sprzeciw, w wysokości określonej na podstawie
rachunków przedłożonych do akt sprawy, obejmujące w szczególności:
wynagrodzenie
pełnomocników, jednak nie wyższe niż kwota 3.600 zł.
Natomiast z § 3 pkt 1 w zw. z § 1 ust. 1 pkt 1 ww. Rozporządzenia wynika, iż do kosztów
postępowania odwoławczego zalicza się również wpis od odwołania, który w przedmiotowej
sprawie wynosi 7 500 zł.
Biorąc pod uwagę powyższe Izba zaliczyła w poczet kosztów postępowania
odwoławczego kwotę 7 500 zł uiszczoną przez odwołującego tytułem wpisu od odwołania
oraz zasądziła od odwołującego na rzecz zamawiającego kwotę 3 600 zł, stanowiącą koszty
postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika, na podstawie
rachunku przedłożonego do akt sprawy, z ograniczeniem wysokości zasądzonej kwoty
do kwoty wynikającej z powołanego przepisu Rozporządzenia.
Przewodniczący: …………………………….…...