KIO 1572/16 POSTANOWIENIE dnia 9 września 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 1572/16 

POSTANOWIENIE 

  z dnia 9 września 2016 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Chudzik 

Protokolant:   

Rafał Komoń 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  z  udziałem  stron  w  dniu  9  września  2016  r.  w Warszawie 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  22  sierpnia  2016  r. 

przez  wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  Agencja 

Reklamowa dsk Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Effective Media Solutions Sp. z o.o. 

Sp.k. z siedzibą w Warszawie, Effective Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 

w postępowaniu prowadzonym przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, 

przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Włodzimierz 

R.  prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  firmą  R.  Włodzimierz  Bringmore 

Advertising,  Media  Group  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Warszawie,  Profile  Sp.  z o.o.  z 

siedzibą  w  Warszawie,  zgłaszających  przystąpienie  do  postępowania  odwoławczego  po 

stronie Zamawiającego,  

postanawia: 

1. umorzyć postępowanie odwoławcze; 

2.  nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego kwoty 

13.500 zł 00  gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90% 

uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień 

publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)  na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni 

od  dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.  

Przewodniczący:      ……………… 


Sygn. akt KIO 1572/16 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  −  Instytut  Żywności  i  Żywienia  w  Warszawie  −  prowadzi  w trybie 

przetargu  nieograniczonego  z ogłoszeniem  postępowanie  o udzielenie  zamówienia 

publicznego  na  Opracowanie  i  realizacja  ogólnopolskiej  kampanii  edukacyjno-promocyjnej 

„Czytajmy etykiety" w związku z realizacją Projektu (SPPW) KIK/34 „Zapobieganie nadwadze 

i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia 

i aktywności fizycznej" w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy. 

W dniu 22 sierpnia 2016 r. Konsorcjum: Agencja Reklamowa dsk Sp. z o.o., Effective 

Media  Solutions  Sp.  z  o.o.  Sp.k.,  Effective  Media  sp.  z  o.o.  wniosło  odwołanie  wobec 

czynności  odrzucenia  oferty  tego  Konsorcjum,  ewentualnie  –  zaniechania  poprawienia 

w ofercie Odwołującego omyłki polegającej na braku podziału budżetu TV na stacje, a także 

wobec  przyznania  Konsorcjum  R.  Włodzimierz  Bringmore  Advertising,  Media  Group  Sp.  z 

o.o., Profile Sp. z o.o. punktacji w ramach kryterium „Jakość kreacji kampanii”, podkryterium 

„Koncept  przewodni  kampanii  –  Big  Idea”    sposób  niezgodny  z SIWZ,  naruszający  zasadę 

uczciwej  konkurencji  i  równego  traktowania  wykonawców.  Odwołujący  zarzucił 

Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7 ust. 1 i 3, art. 89 ust. 1 pkt 2, ewentualnie art. 

ust. 2 pkt 3, art. 91 ust. 1 ustawy Pzp. 

W dniu 9 września 2016 r. podczas posiedzenia z udziałem stron Odwołujący złożył 

oświadczenie  o cofnięciu  odwołania.  Wobec  powyższego  postępowanie  odwoławcze  – 

zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp – należało umorzyć. 

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 187 ust. 8 zd. 

2  ustawy  Pzp  w  związku  z  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów 

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz.  238),  nakazując  zwrot  na  rzecz  Odwołującego  kwoty  13.500  zł  stanowiącej  90 % 

uiszczonego wpisu.  

Przewodniczący:      ………………