KIO 1601/16 POSTANOWIENIE dnia 6 września 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 1601/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 6 września 2016  r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   –   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Packo 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w  dniu  6  września  2016  r.,  w  Warszawie, 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  26  sierpnia  2016  r. 

przez

 wykonawcę 

DGP Clean Partner Sp. z o.o. ul. Najświętszej Marii Panny 5e, 59-220 Legnica 

w postępowaniu prowadzonym przez

Zakład Opieki Zdrowotnej we Włoszczowe, ul. Żeromskiego 28, 29-100 Włoszczowa 

postanawia: 

1. umarza postępowanie odwoławcze, 

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz DGP 

Clean Partner Sp. z o.o. kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero 

groszy), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  –  Prawo  zamówień 

publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) na niniejsze postanowienie – w terminie  

7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Kielcach.  

Przewodniczący:      …………………… 


Sygn. akt: KIO 1601/16 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Zakład  Opieki  Zdrowotnej  we  Włoszczowe  prowadzi  postępowanie  

o  udzielenie  zamówienia  publicznego  na  wykonanie  „usługi  kompleksowego  utrzymania 

czystości  i  dezynfekcji  w  obiektach  Zamawiającego,  transportu  wewnątrzszpitalnego,  oraz 

wykonywania  czynności  pomocniczych  przy  pacjencie  na  zlecenie  personelu  medycznego 

na  rzecz  Zespołu  Opieki  Zdrowotnej  we  Włoszczowie”  na  podstawie  ustawy  z  dnia  29 

stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015,  poz.  2164,  ze  zm.). 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii  Europejskiej  

17 sierpnia 2016 r. pod numerem 2016/S 157-285623. 

Odwołujący  –  DGP  Clean  Partner  Sp.  z  o.o.

  wniósł  odwołanie  zarzucając  Zamawiającemu 

naruszenie: 

1. art. 7 ust. 1 i art. 91 ust. 2 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 29 ust. 1 ustawy Prawo 

zamówień publicznych poprzez dokonanie opisu kryterium i sposobu oceny ofert w kryterium 

„Koncepcja  sprzątania”,  które  nie  prowadzą  do  wyboru  oferty  najkorzystniejszej,  a  jako  nie 

dość  precyzyjne,  prowadzą  do  naruszenia  zasady  zachowania  w  postępowaniu  uczciwej 

konkurencji i równego traktowania  wykonawców, bowiem powodują, że oferty  wykonawców 

złożone  w  tym  postępowaniu  będą  nieporównywalne.  Wykonawcy  z  treści  specyfikacji 

istotnych warunków zamówienia nie mogą bowiem uzyskać informacji pozwalających im na 

przygotowanie oferty w taki sposób, aby uzyskać jak największą liczbę punktów, 

2.  art.  29  ust.  1  i  ust.  2 w  zw.  z  art.  7  ust.  1  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  poprzez 

dokonanie  opisu  przedmiotu  zamówienia  w  sposób  niejednoznaczny,  niewyczerpujący  

i  nieuwzględniający  wszystkich  wymagań  i  okoliczności  mogących  mieć  wpływ  na 

sporządzenie oferty, w zakresie, w jakim Zamawiający nie uwzględnił w specyfikacji istotnych 

warunków  zamówienia  możliwości  otrzymania  najwyższej  liczby  punktów  za  koncepcję 

sprzątania w ramach kryterium oceny ofert, 

3. art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez określenie wymagań w sposób 

ograniczający  zachowanie  uczciwej  konkurencji  równego  traktowania  wykonawców  

w zakresie wymagania przedstawienia minimum 3 wyników badań dla mopa preparowanego 

myjącego i minimum 3 wyników badań dla mopa preparowanego myjąco-dezynfekującego. 

Odwołujący  wniósł  o  nakazanie  Zamawiającemu  zmodyfikowania  zapisów  ogłoszenia  

o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez: 


1.  doprecyzowanie  opisu  kryterium  „Koncepcja  sprzątania”  poprzez  określenie  katalogu 

usług  dodatkowo  punktowanych,  które  mogą  zostać  przewidziane  w  ofercie  wykonawcy  do 

realizacji  usługi  i,  w  ślad  za  tym,  stosowne  doprecyzowanie  zapisów  opisu  przedmiotu 

zamówienia, 

2. określenie minimalnej ilości i rodzaju sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia, 

3.  określenie  minimalnych  wymagań  w  odniesieniu  do  wiedzy  i  doświadczenia  oraz  ilości 

osób, które będą pełniły funkcję kadry kierowniczej, 

4.  wykreślenie  zapisu  w  odniesieniu  do  przedłożenia  do  oferty  minimum  3  wyników  badań 

dla mopa preparowanego myjącego i minimum 3 wyników badań dla mopa preparowanego 

myjąco-dezynfekującego. 

Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego kopia odwołania została zamieszczona na stronie 

internetowej  Zamawiającego  26  sierpnia  2016  r.,  w  związku  z  powyższym  termin  na 

zgłoszenie przystąpień upłynął 29 sierpnia 2016 r. 

Do dnia wydania postanowienia nie zgłoszono przystąpień do postępowania odwoławczego.  

Pismem  z  1  września  2016  r.  Zamawiający  oświadczył,  że  uwzględnia  w  całości  zarzuty 

przedstawione w odwołaniu i wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego.  

Wobec  powyższego  Izba  uznała,  że  Zamawiający  uwzględnił  w  całości  zarzuty 

przedstawione  w  odwołaniu  i,  stwierdziła,  iż  zachodzą  przesłanki  umożliwiające  umorzenie 

postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień 

publicznych, orzekła jak w sentencji.  

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  na  podstawie  art.  186  ust.  6  ustawy 

Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 

15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz. 238).  

Przewodniczący:      ……………………