Sygn. akt: KIO 1601/16
POSTANOWIENIE
z dnia 6 września 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 6 września 2016 r., w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 26 sierpnia 2016 r.
przez
wykonawcę
DGP Clean Partner Sp. z o.o. ul. Najświętszej Marii Panny 5e, 59-220 Legnica
w postępowaniu prowadzonym przez
Zakład Opieki Zdrowotnej we Włoszczowe, ul. Żeromskiego 28, 29-100 Włoszczowa
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz DGP
Clean Partner Sp. z o.o. kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero
groszy), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) na niniejsze postanowienie – w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Kielcach.
Przewodniczący: ……………………
Sygn. akt: KIO 1601/16
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Zakład Opieki Zdrowotnej we Włoszczowe prowadzi postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie „usługi kompleksowego utrzymania
czystości i dezynfekcji w obiektach Zamawiającego, transportu wewnątrzszpitalnego, oraz
wykonywania czynności pomocniczych przy pacjencie na zlecenie personelu medycznego
na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej we Włoszczowie” na podstawie ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015, poz. 2164, ze zm.).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
17 sierpnia 2016 r. pod numerem 2016/S 157-285623.
Odwołujący – DGP Clean Partner Sp. z o.o.
wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu
naruszenie:
1. art. 7 ust. 1 i art. 91 ust. 2 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 29 ust. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych poprzez dokonanie opisu kryterium i sposobu oceny ofert w kryterium
„Koncepcja sprzątania”, które nie prowadzą do wyboru oferty najkorzystniejszej, a jako nie
dość precyzyjne, prowadzą do naruszenia zasady zachowania w postępowaniu uczciwej
konkurencji i równego traktowania wykonawców, bowiem powodują, że oferty wykonawców
złożone w tym postępowaniu będą nieporównywalne. Wykonawcy z treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia nie mogą bowiem uzyskać informacji pozwalających im na
przygotowanie oferty w taki sposób, aby uzyskać jak największą liczbę punktów,
2. art. 29 ust. 1 i ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez
dokonanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny, niewyczerpujący
i nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na
sporządzenie oferty, w zakresie, w jakim Zamawiający nie uwzględnił w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia możliwości otrzymania najwyższej liczby punktów za koncepcję
sprzątania w ramach kryterium oceny ofert,
3. art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez określenie wymagań w sposób
ograniczający zachowanie uczciwej konkurencji równego traktowania wykonawców
w zakresie wymagania przedstawienia minimum 3 wyników badań dla mopa preparowanego
myjącego i minimum 3 wyników badań dla mopa preparowanego myjąco-dezynfekującego.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu zmodyfikowania zapisów ogłoszenia
o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez:
1. doprecyzowanie opisu kryterium „Koncepcja sprzątania” poprzez określenie katalogu
usług dodatkowo punktowanych, które mogą zostać przewidziane w ofercie wykonawcy do
realizacji usługi i, w ślad za tym, stosowne doprecyzowanie zapisów opisu przedmiotu
zamówienia,
2. określenie minimalnej ilości i rodzaju sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia,
3. określenie minimalnych wymagań w odniesieniu do wiedzy i doświadczenia oraz ilości
osób, które będą pełniły funkcję kadry kierowniczej,
4. wykreślenie zapisu w odniesieniu do przedłożenia do oferty minimum 3 wyników badań
dla mopa preparowanego myjącego i minimum 3 wyników badań dla mopa preparowanego
myjąco-dezynfekującego.
Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego kopia odwołania została zamieszczona na stronie
internetowej Zamawiającego 26 sierpnia 2016 r., w związku z powyższym termin na
zgłoszenie przystąpień upłynął 29 sierpnia 2016 r.
Do dnia wydania postanowienia nie zgłoszono przystąpień do postępowania odwoławczego.
Pismem z 1 września 2016 r. Zamawiający oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu i wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego.
Wobec powyższego Izba uznała, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu i, stwierdziła, iż zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie
postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych, orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący: ……………………