KIO 1692/16 POSTANOWIENIE dnia 22 września 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt KIO 1692/16 

POSTANOWIENIE  

z dnia 22 września 2016 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: 

    Przewodniczący:  Lubomira Matczuk-Mazuś  

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego w dniu 22 września 2016 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa 

Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  9  września  2016  r.  przez  wykonawcę: 

Impel  Cleaning 

Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław 

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego: 

Samodzielny  Publiczny  Zakład 

Opieki Zdrowotnej, ul. Szpitalna 2, 64-600 Oborniki 

przy udziale wykonawców:  

A. Hospital System Sp. z o.o., ul. Janickiego 20B, 60-542 Poznań 

B. „IZAN +” Sp. z o.o., Traktorowa 126, 91-204 Łódź  

– zgłaszających przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego

postanawia: 

1) umarza postępowanie odwoławcze; 

2)  koszty  postępowania  odwoławczego  wzajemnie  znosi  i  nakazuje  zwrot  z  rachunku 

bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy: 

Impel  Cleaning  Sp.  

z  o.o.,  ul.  Ślężna  118,  53-111  Wrocław  kwoty  15  000  zł  00  gr  (słownie:  piętnaście 

tysięcy złotych zero groszy) uiszczonej tytułem wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień 

publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) na postanowienie – w terminie 7 dni od 

dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego 

w Poznaniu.  

                                                                               Przewodniczący:  ………………………….. 


Sygn. akt KIO 1692/16  

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający    Samodzielny  Publiczny  Zakład  Opieki  Zdrowotnej  z  siedzibą  

w  Obornikach  prowadzi  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia  publicznego  pn.  świadczenie  usługi  kompleksowego  utrzymania  czystości  oraz 

transportu wewnętrznego dla SP ZOZ w Obornikach.  

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej w dniu 2 września 2016 r., nr 2016/S 169-304972. 

Wykonawca – Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu wniósł odwołanie 

wobec  treści  ogłoszenia  o  zamówieniu  także  wobec  postanowień  specyfikacji  istotnych 

warunków  zamówienia  (SIWZ),  zarzucając  Zamawiającemu  naruszenie  następujących 

przepisów  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  (ustawa  Pzp),  które  ma  wpływ  na  wynik 

postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:  

1)  art.  7  ust.  1  przez  naruszenie  zasad  zachowania  uczciwej  konkurencji  oraz  równego 

traktowania  wykonawców przy formułowaniu postanowień ogłoszenia o zamówieniu oraz 

SIWZ;  

2)  art.  142  ust.  5  przez  zaniechanie  ustalenia  w  treści  SIWZ  postanowień  o  zasadach 

wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy.  

Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu zmiany kwestionowanych postanowień 

ogłoszenia  o  zamówieniu  oraz  SIWZ  w  zakresie  i  brzmieniu  zaproponowanym  przez 

Odwołującego w odwołaniu. 

Zamawiający  wniósł  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  13  września 

2016  r.  odpowiedź  na  odwołanie,  w  której  wskazał,  że  uwzględnia  w  całości  odwołanie, 

uznając  zarzuty  jako  zasadne.  W  uzasadnieniu  wskazał,  że  żądania  przedstawione  

w odwołaniu są także w treści złożonych zapytań, na które Zamawiający udzieli pozytywnej 

odpowiedzi,  wprowadzając  tym  samym  modyfikację  SIWZ  w  ramach  załącznika  nr  8,  który 

stanowi  wzór umowy. Odpowiedzi  zostaną udzielone  wszystkim uczestnikom postępowania 

w  terminie  przewidzianym  w  ustawie  Pzp.  Zamawiający  będzie  udzielał  odpowiedzi  

w terminie po 19 września, jednak nie później niż w dniu 27 września 2016 r. 

Wykonawcy: Hospital System Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu i „IZAN +” Sp. z o.o. 

z  siedzibą  w  Łodzi  zgłosili  przystąpienia  do  postępowania  odwoławczego  po  stronie 

odwołującego. Po stronie zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca.  


Krajowa  Izba  Odwoławcza  uznała  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  obecności  stron 

oraz  uczestników  postępowania  odwoławczego,  którzy  przystąpili  do  postępowania 

odwoławczego  po  stronie  odwołującego,  że  zamawiający  uwzględnił  w  całości  zarzuty 

przedstawione w odwołaniu w rozumieniu przepisu art. 186 ust. 2

 ustawy Pzp.  

Uwzględnienie  w  całości  zarzutów  przedstawionych  w  odwołaniu  nie  budziło 

wątpliwości.  W  postępowaniu  odwoławczym  po  stronie  zamawiającego  nie  przystąpił  

w terminie żaden wykonawca, zatem Izba umorzyła postępowanie odwoławcze na podstawie 

przepisu art. 186 ust. 2 ustawy Pzp. 

W  takim  przypadku  zamawiający  wykonuje,  powtarza  lub  unieważnia  czynności  

w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu. 

Orzekając  o  kosztach  postępowania  odwoławczego  Izba  uwzględniła  przepisy  art. 

186  ust.  6  pkt  1  ustawy  Pzp  oraz  §  5  ust.  1  pkt  1  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz. 238) i nakazała dokonanie zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej 

tytułem wpisu. 

Przewodniczący: ………………………….