KIO 2071/16 POSTANOWIENIE dnia 10 listopada 2016 roku

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 2071/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 10 listopada 2016 roku 

Krajowa Izba Odwoławcza w składzie 

Przewodniczący: 

Justyna Tomkowska 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  bez  udziału  stron  w  dniu  10  listopada  2016  roku 

w Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  31 

października 2016 roku przez 

Philips Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie  

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego,  którym  jest 

Wojewódzki  Szpital 

Specjalistyczny we Wrocławiu 

przy  udziale 

wykonawcy  Siemens  Healthcare  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Warszawie 

zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego  

postanawia:  

umorzyć postępowania odwoławcze; 

a)  nakazać  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  kwoty 

13 500  zł  00  gr  (słownie:  trzynastu  tysięcy  pięciuset  złotych  zero  groszy) 

stanowiącej  90%  kwoty  uiszczonego  wpisu  na  rzecz 

Odwołującego  Philips 

Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 


Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  22  grudnia  2015  r.,  poz.  2164  ze  zmianami),  na  niniejsze 

postanowienie  -  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za 

pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do 

Sądu Okręgowego we Wrocławiu. 

Przewodniczący: 


sygn. akt KIO 2071/16 

Uzasadnienie 

W dniu 31 października 2016 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie, 

na podstawie art. 180 ust. 1 w zw. z art. 179 oraz art. 182 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 

2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 ze zmianami; dalej 

zwana  „ustawą  Pzp”)  odwołanie  złożył  wykonawca 

Philips  Polska  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  

w Warszawie (dalej zwany „Odwołującym”). 

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego 

na  dostawę,  montaż  i  uruchomienie  tomografu  komputerowego  3T  rezonansu  magnetycznego, 

znak sprawy Szp/FZ-52/2016, prowadzi 

Zamawiający Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we 

Wrocławiu. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane pod numerem 2016/S 204- 368267 

w dniu 21 października 2016 roku. 

Odwołanie wniesiono od czynności i zaniechali Zamawiającego polegających na: 

opisaniu  przedmiotu  zamówienia  poprzez  taki  dobór  parametrów,  które  uniemożliwiają 

złożenie oferty Odwołującemu; 

naruszeniu  zasady  uczciwej  konkurencji  i  równego  traktowania  wykonawców  poprzez 

opisanie  przedmiotu  zamówienia  w  sposób  preferujący  konkretne  rozwiązania  a  nie 

funkcjonalności, 

wskutek czego w postępowaniu zostały naruszone przepisy art. 7 ust.1 i 3, art. 29 ust. 1-3. ustawy 

Pzp oraz inne przepisy przywołane w uzasadnieniu odwołania. 

Odwołujący  wnosił  o  uwzględnienie  odwołania

  i  nakazanie  Zamawiającemu  zmiany 

postanowień  Specyfikacji  Istotnych Warunków  Zamówienia  (dalej:  SIWZ)  w  zakresie  wszystkich 

podniesionych w odwołaniu zarzutów. 

Odwołujący  podkreślił,  że  posiada  interes  w  uzyskaniu  przedmiotowego  zamówienia, 

ponieważ  jest  dostawcą  posiadającym  stosowne  uprawienia,  wiedzę  i  doświadczenie  oraz 

dysponującym odpowiednim potencjałem technicznym, kadrowym, finansowym i ekonomicznym 

do wykonania zamówienia. Postanowienia SIWZ naruszają przepisy prawa, przez co Odwołujący 

nie będzie mógł sporządzić i złożyć oferty w postępowaniu. Odwołujący może ponieść szkodę w 

postaci nieuzyskania przedmiotowego zamówienia, a tym samym nieosiągnięcia spodziewanego 

zysku z jego realizacji. 

Termin do wniesienia odwołania  został zachowany. Kopia odwołania została prawidłowo 

przekazana Zamawiającemu. Odwołujący uiścił wpis w wymaganej wysokości na rachunek UZP. 


Izba ustaliła, że w przedmiotowej sprawie do postępowania odwoławczego zgłoszenie 

przystąpienia po stronie zamawiającego złożył  wykonawca 

Siemens Healthcare Sp. z o.o.  

z siedzibą w Warszawie. Przystąpienie uznano za skuteczne.  

Odwołujący w dniu 9 listopada 2016 roku przed otwarciem rozprawy wyznaczonej na 

dzień  14  listopada  2016  roku,  złożył  oświadczenie  o  cofnięciu  odwołania.  Oświadczenie  

o  cofnięciu  odwołania  zostało  podpisane  przez  osoby  umocowane  do  działania  w  imieniu 

wykonawcy.  

Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie pierwsze i drugie 

oraz  art.  192  ust.  1  zdanie  drugie  ustawy  Pzp  postanowił  umorzyć  postępowanie 

odwoławcze w niniejszej sprawie.  

Stosownie  do  art.  187  ust.  8  ustawy  Pzp  oraz  §  5  ust.  1  pkt  3a  Rozporządzenia 

Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  roku  w  sprawie  wysokości  i  sposobu 

pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  

i sposobu ich rozliczenia (Dz. U. nr 41, poz. 238) skład orzekający Izby  postanowił  zwrócić 

na rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu, tj. kwotę 13 500,00 zł.  

Przewodniczący: