Sygn. akt: KIO 587/16
POSTANOWIENIE
z dnia 28 kwietnia 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Daniel Konicz
Protokolant:
Paweł Puchalski
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 28 kwietnia 2016 r. w Warszawie odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 18 kwietnia 2016 r. przez Odwołującego – D.B.
prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą D.B. Firma Handlowo-Usługowa „Diament” z
siedzibą w Częstochowie, w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – Gminę
Miasta Gdańska,
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. znieść wzajemnie między stronami koszty postępowania odwoławczego i nakazać zwrot
z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego
kwoty 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz.U.2015.2164 j.t.) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Przewodniczący: ………………………………
Sygn. akt: KIO 587/16
Uzasadnienie
Gmina Miasta Gdańsk (dalej: „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień
publicznych
(Dz.U.2015.2164
j.t.),
zwanej
dalej
„Pzp”,
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę dla Urzędu Miejskiego
w Gdańsku komputerów klasy PC z oprogramowaniem (znak sprawy: BZP-271-
015/BI/16/MW), zwane dalej: „Postępowaniem”.
Wartość zamówienia przekracza kwoty określone w przepisach wykonawczych
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej w dniu 7 kwietnia 2016 r. pod numerem 2016/S 068-118297. W tym samym
dniu Zamawiający zamieścił na stronie internetowej specyfikację istotnych warunków
zamówienia (dalej: „SIWZ”).
W dniu 18 kwietnia 2016 r. do Prezesa Izby wpłynęło odwołanie wykonawcy D.B.
prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą D.B. Firma Handlowo-Usługowa „Diament”
z siedzibą w Częstochowie (dalej: „Odwołujący”), w którym zaskarżono postanowienia pkt II
ad
opisu
przedmiotu
zamówienia
(Rozdział I SIWZ) oraz pkt III.2 ppkt d, e, j, r, t, u, v opisu przedmiotu zamówienia,
zarzucając Zamawiającemu naruszenie art. 7 w zw. z art. 29 ust. 2 Pzp oraz art. 29 ust. 3
Pzp.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu zmiany
pkt II ad 5 OPZ i wykreślenia z pkt III.2 opisu przedmiotu zamówienia ppkt d, e, j, r, t, u, v.
Do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego nie zostały zgłoszone
przystąpienia.
Pismem z dnia 25 kwietnia 2016 r., stanowiącym odpowiedź na odwołanie,
Zamawiający
uwzględnił
przedstawione
w
nim
zarzuty
w
całości.
Przedmiotowe oświadczenie złożyła właściwie umocowana osoba.
W powyższych okolicznościach Izba stwierdziła, że ziściły się przesłanki umorzenia
postępowania odwoławczego w obydwu sprawach na podstawie przepisu art. 186 ust. 2 Pzp.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Izba wzięła pod uwagę fakt,
ż
e uwzględnienie odwołania miało miejsce przed otwarciem rozprawy. W tych
okolicznościach – w świetle przepisu art. 186 ust. 6 pkt 1 Pzp w zw. z § 5 ust. 1 pkt 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz.U.2010.41.238) – Izba postanowiła znieść
wzajemnie koszty postępowania odwoławczego i orzec o dokonaniu zwrotu Odwołującemu
kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący: ………………………………