KIO 665/16 Sygn. akt KIO 666/16 POSTANOWIENIE dnia 12 maja 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt KIO 665/16 

Sygn. akt KIO 666/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 12 maja 2016 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: 

Przewodniczący:  

Lubomira Matczuk-Mazuś 

Członkowie:  

Grzegorz Matejczuk  

Izabela Niedziałek-Bujak  

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym,  bez  udziału  stron  i  wykonawców  zgłaszających 

przystąpienia  do  postępowania  odwoławczego,  w  dniu  12  maja  2016  r.  w  Warszawie 

odwołań  wniesionych  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  28  kwietnia  2016  r. 

przez wykonawców:  

A. IMPEL Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław 

B. wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia  –  konsorcjum  firm:  DGP  Clean 

Partner  Sp.  z  o.o.,  ul.  Najświętszej  Marii  Panny  5e,  59-220  Legnica;  ELPOSERWIS 

Sp.  z  o.o.,  Zawada  26,  28-230  Połaniec;  Przedsiębiorstwo  Usługowe  GOS-ZEC  Sp.  

z o.o., ul. Gdyńska 54, 61-016 Poznań 

w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: 

43 Wojskowy Oddział Gospodarczy, 

ul. Saperska 2, 59-726 Świętoszów 

wykonawcy zgłaszający przystąpienia: 

1. wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – konsorcjum firm: DGP Clean Partner 

Sp. z o.o., ul. Najświętszej Marii Panny 5e, 59-220 Legnica; ELPOSERWIS Sp. z o.o., 

Zawada  26,  28-230  Połaniec;  Przedsiębiorstwo  Usługowe  GOS-ZEC  Sp.  z  o.o.,  

ul. Gdyńska 54, 61-016 Poznań – KIO 665/16,  

2.  „MIXON”  P.  L.,  ul.  Henryka  Brodatego  8/4,  68-100  Żagań  –  KIO  665/16  

i KIO 666/16,  

3.  PRZEDSIĘBIORSTWO 

WIELOBRANZOWE 

”CYPRYS” 

R. 

R.,  

ul. Drzymały 12, 67-120 Kożuchów – KIO 665/16 i KIO 666/15,  

– po stronie zamawiającego  


postanawia: 

1) umarza postępowanie odwoławcze; 

2)  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawców:  

2.1.  IMPEL  Cleaning  Sp.  z  o.o.,  ul.  Ślężna  118,  53-111 Wrocław  kwoty  13 500  zł  00  gr 

(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego 

wpisu, 

2.2.  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia  –  konsorcjum firm:   DGP  Clean 

Partner Sp. z o.o., ul. Najświętszej Marii Panny 5e, 59-220 Legnica; ELPOSERWIS Sp. 

z  o.o.,  Zawada  26,  28-230  Połaniec;  Przedsiębiorstwo  Usługowe  GOS-ZEC  Sp.  

z  o.o.,  ul.  Gdyńska  54,  61-016  Poznań

  kwoty  13 500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście 

tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2015  poz.  2164)  na  postanowienie  –  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego 

doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do 

Sądu Okręgowego 

w Jeleniej Górze.  

Przewodniczący:   ……………………… 

Członkowie:  

..…………………….. 

………………………. 


Sygn. akt KIO 665/16 

Sygn. akt KIO 666/16 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  43  Wojskowy  Oddział  Gospodarczy  z  siedzibą  w  Świętoszowie  – 

prowadzi  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego pn. „Usługa utrzymania porządku powierzchni wewnętrznych i zewnętrznych, na 

terenie  obiektów  administrowanych  przez  43  Wojskowy  Oddział  Gospodarczy  Świętoszów 

GZ  Żagań,  Dobre  n/Kwisą,  Świętoszów,  Bolesławiec  i Głogów”,  nr  sprawy:  18/PN/2016,  na 

podstawie  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych,  zwanej  dalej  „ustawa  Pzp”,  „Pzp”  lub 

„ustawa”. 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej w dniu 24.02.2016 r., nr 2016/S 038-062122. 

Wykonacy: 

A. IMPEL Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (sygn. akt KIO 665/16);  

B.

 wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – konsorcjum firm: DGP Clean Partner 

Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Legnicy;  ELPOSERWIS  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Połańcu; 

Przedsiębiorstwo  Usługowe  GOS-ZEC  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Poznaniu  (sygn.  akt  KIO 

666/16)  –  wnieśli  w  dniu  28  kwietnia  2016  r.  odwołania  od  podjętych  w  postępowaniu 

czynności  zamawiającego  i  zaniechania  czynności,  w  częściach  III  i  IV  przedmiotu 

zamówienia, przedstawiając w odwołaniach zarzuty i odpowiednie żądania. 

Do postępowania odwoławczego zgłosili przystąpienia wykonawcy: 

1. wspólnie ubiegający się o udzielenie  zamówienia – konsorcjum firm: DGP Clean Partner 

Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Legnicy;  ELPOSERWIS  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Połańcu; 

Przedsiębiorstwo  Usługowe  GOS-ZEC  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Poznaniu  –  zgłoszenie 

przystąpienia w sprawie KIO 665/16, doręczone w dniu 2 maja 2016 r., 

2. „MIXON” P. L. z siedzibą w Żaganiu – zgłoszenie przystąpienia w sprawach KIO 665/16 i 

KIO 666/16, doręczone w dniu 4 maja 2016 r., 

3.  PRZEDSIĘBIORSTWO 

WIELOBRANZOWE 

”CYPRYS” 

R. 

R.  

z  siedzibą  w  Kożuchowie

    zgłoszenie  przystąpienia  w  sprawach  KIO  665/16  

i KIO 666/15, doręczone w dniu 4 maja 2016 r. 

– po stronie zamawiającego. 


Wobec  przekazania  kopii  odwołania  wykonawcom  w  dniu  29.04.2016  r.  drogą 

elektroniczną  (pismo  zamawiającego  z  dnia  02.05.2016  r.),  termin  doręczenia  Prezesowi 

Krajowej  Izby  Odwoławczej  przystąpienia  do  postępowania  odwoławczego,  w  formie 

wskazanej w art. 185 ust. 2 ustawy Pzp, upłynął w dniu 2 maja 2016 r. 

W  dniu  11  maja  2016  r.  odwołujący  wnieśli  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej 

pisma, w których zamieścili oświadczenia o cofnięciu odwołań. 

W dniu 11 maja 2016 r. zamawiający przesłał Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej 

faksem odpowiedź na odwołanie, wnosząc (…) „o oddalenie odwołań dotyczących części III 

zamówienia; uwzględnienia w części zarzutów części IV zamówienia.”  

Krajowa  Izba  Odwoławcza  –  po  rozpoznaniu  wniosków  odwołujących  

na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron i wykonawców  zgłaszających przystąpienia do 

postępowania odwoławczego – uznała, że oświadczenia o cofnięciu odwołań złożone przed 

otwarciem rozprawy nie  budziły  wątpliwości, zostały dokonane skutecznie. Odwołujący jako 

dysponenci  wniesionych  odwołań,  mogli  je  cofnąć  aż  do  zamknięcia  rozprawy.  Cofnięcie 

odwołań  znosi  wszelkie  skutki  związane  z  ich  wniesieniem.  Zatem,  stanowisko 

zamawiającego  pozostaje  bez  wpływu  na  rozstrzygniecie  Izby.  Wobec  ziszczenia  się 

przesłanki  wynikającej  z  art.  187  ust.  8  ustawy  Pzp,  Izba  umorzyła  postępowanie 

odwoławcze  i  nakazała  dokonanie  zwrotu  odwołującym  kwot  po  13 500  zł,  stanowiących 

90% uiszczonych wpisów. 

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 

w zw. z art. 187 ust. 8 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów 

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz. 238). 

Przewodniczący:   ……………………… 

Członkowie:  

..…………………….. 

……………………….