KIO 1349/17 POSTANOWIENIE dnia 12 lipca 2017 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 1349/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 12 lipca 2017 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: 

Przewodniczący: 

Luiza Łamejko 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym  w dniu 12 lipca 2017 r. w Warszawie odwołania 

wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 3 lipca 2017 r. przez wykonawcę 

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe „PIOMAR” Sp. z o.o., Michałowice 

169,  49-314  Pisarzowice  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego  Szpital 

Bielański  im.  Ks.  J.  Popiełuszki  Samodzielny  Publiczny  Zakład  Opieki  Zdrowotnej,  

ul. Cegłowska 80, 01-809 Warszawa 

przy  udziale  wykonawcy  M.  D.  prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  nazwą  M.  D. 

Centrum  Komputerowe  „PLANETA”,  ul.  Piwna  32,  43-100  Tychy  zgłaszającego 

przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego  

postanawia: 

1.  umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Przedsiębiorstwa  Produkcyjno  Handlowo  Usługowego  „PIOMAR”  Sp.  z  o.o., 

Michałowice  169,  49-314  Pisarzowice  kwoty  15  000  zł  00  gr  (słownie:  piętnaście 

tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony wpis od odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni 

od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący : 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 1349/17 

U z a s a d n i e n i e 

Szpital  Bielański  im.  Ks.  J.  Popiełuszki  Samodzielny  Publiczny  Zakład  Opieki 

Zdrowotnej  w  Warszawie  (dalej:  „Zamawiający”)  prowadzi  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  na  dostawę  sprzętu 

komputerowego  dla  Szpitala  Bielańskiego  w Warszawie.  Postępowanie  to  prowadzone  jest 

na  podstawie  przepisów  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  

(Dz.  U.  z  2015  r.  poz.  2164  ze  zm.)  zwanej  dalej:  „ustawa  Pzp”.  Ogłoszenie  

o  przedmiotowym  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej w dniu 6 kwietnia 2017 r. pod pozycją 2017/S 068-128061.       

W postępowaniu  tym  Przedsiębiorstwo  Produkcyjno  Handlowo  Usługowe  „PIOMAR” 

Sp.  z  o.o.  (dalej:  „Odwołujący”)  w  dniu  3  lipca  2017  r.  złożyło  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  odwołanie  wobec  niezgodnych  z  przepisami  ustawy  Pzp  czynności 

Zamawiającego  podjętych  w  postępowaniu  oraz  zaniechania  czynności,  do  których 

Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp, tj.: 

a)  wobec  czynności  wyboru  oferty  Centrum  Komputerowego  Planeta  M.  D.  jako 

najkorzystniejszej w Części 1 zamówienia, 

b)  wobec zaniechania czynności odrzucenia oferty Centrum Komputerowego Planeta M. D., 

z uwzględnieniem procedury określonej w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, 

c)  wobec  zaniechania  czynności  wyboru  oferty  Odwołującego  jako  najkorzystniejszej  

w Części 1 zamówienia. 

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów prawa: 

a)  art.  7  ust.  1  ustawy  Pzp  oraz  art.  89  ust.  1  pkt  2  ustawy  Pzp  poprzez  nierówne 

traktowanie wykonawców i zaniechanie odrzucenia oferty Centrum Komputerowego Planeta 

M.  D.,  pomimo  że  treść  tej  oferty  nie  odpowiada  treści  specyfikacji  istotnych  warunków 

zamówienia (dalej: „SIWZ”), 

b)  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp  poprzez  zaniechanie  wezwania  wykonawcy  Centrum 

Komputerowe  Planeta  M.  D.  do  uzupełnienia  tzw.  dokumentów  przedmiotowych, 

potwierdzających  spełnianie  przez  oferowane  dostawy  wymagań  określonych  przez 

Zamawiającego w treści SIWZ, 

c)  art.  7  ust.  1  ustawy  Pzp  i  art.  91  ust.  1  ustawy  Pzp  poprzez  dokonanie  wyboru  oferty 

Centrum  Komputerowego  Planeta  M.  D.  jako  najkorzystniejszej  oraz  poprzez  zaniechanie 


wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej w Części 1 zamówienia. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  w  całości  oraz  nakazanie 

Zamawiającemu: 

a)  powtórzenia  czynności  badania  i  oceny  ofert,  w  tym  dokonania  wezwania  wykonawcy 

Centrum  Komputerowe  Planeta  M.  D.  do  uzupełnienia  tzw.  dokumentów  przedmiotowych, 

potwierdzających  spełnianie  przez  oferowane  dostawy  wymagań  określonych  przez 

Zamawiającego w treści SIWZ, 

b)  dokonania  odrzucenia  oferty  Centrum  Komputerowego  Planeta  M.  D.  w  sytuacji,  gdy 

wykonawca  ten  nie  uzupełni  żądanych  dokumentów  przedmiotowych,  potwierdzających 

spełnianie  przez  oferowane  dostawy  wymagań  określonych  przez  Zamawiającego  w  treści 

SIWZ,  lub  gdy  uzupełnione  dokumenty  będą  zawierały  błędy,  bądź  nie  będą  potwierdzać 

spełniania  przez  oferowane  dostawy  wymagań  określonych  przez  Zamawiającego  w  treści 

SIWZ, 

c)  dokonania czynności wyboru oferty najkorzystniejszej. 

Do  postępowania  odwoławczego  w  dniu  4  lipca  2017  r.  przystąpił  po  stronie 

zamawiającego  wykonawca

M.  D.  prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  nazwą  M.  D. 

Centrum Komputerowe „PLANETA”.   

W  dniu  7  lipca  2017  r.  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęła  odpowiedź 

zamawiającego  na  odwołanie,  w  której  zamawiający  złożył  oświadczenie,  iż  uwzględnia 

odwołanie w całości.  

W dniu 7 lipca 2017 r. Prezes Krajowej Izby Odwoławczej wezwał wykonawcę M. D. 

prowadzący działalność  gospodarczą pod nazwą M. D. Centrum Komputerowe „PLANETA” 

na  podstawie  §  13  ust.  2  pkt  3  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  22  marca 

r. 

sprawie 

regulaminu 

postępowania 

przy 

rozpoznawaniu 

odwołań  

(Dz.  U.  z  2014  r.,  poz.  964  ze  zm.)  do  złożenia  oświadczenia  w  przedmiocie  wniesienia 

sprzeciwu  co  do  uwzględnienia  przez  zamawiającego  w  całości  zarzutów  przedstawionych  

w  odwołaniu  w  terminie  3  dni  od  dnia  doręczenia  wezwania  pod  rygorem  umorzenia 

postępowania. Wezwanie zostało doręczone ww. wykonawcy w dniu 7 lipca 2017 r.  

W zakreślonym przez Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej terminie wykonawca M. D. 

prowadzący działalność  gospodarczą pod nazwą M. D. Centrum Komputerowe „PLANETA” 

nie  wniósł  sprzeciwu  co  do  uwzględnienia  przez  zamawiającego  w  całości  zarzutów 

przedstawionych w odwołaniu.  

Wobec powyższego, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 186 ust. 

3 ustawy Pzp, postanowiła postępowanie odwoławcze umorzyć.  


Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp  

w zw. z art. 186 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, orzeczono jak w sentencji. 

Orzekając  o  kosztach  postępowania  Izba  wzięła  pod  uwagę  treść  art.  186  ust.  6  

pkt  2  lit.  b)  ustawy  Pzp  oraz  §  5  ust.  1  pkt  1  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  

z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  

w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 ze zm.).  

Przewodniczący : 

………………………………