KIO 1588/17 POSTANOWIENIE dnia 21 sierpnia 2017 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 1588/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 21 sierpnia 2017  r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Andrzej Niwicki 

Protokolant: Rafał Komoń 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  z  udziałem  stron  dnia  21  sierpnia    2017  r.  w  Warszawie 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 31 lipca 2017 r. przez

Izbę 

Przemysłowo-Handlową 

Inwestorów 

Polsce, 

ul. 

Puławska 

02-595  Warszawa  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Gminę  Miasto  Częstochowa,  

ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa. 

                                                             postanawia: 

1.  umarza postępowanie odwoławcze; 

 nakazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  Izby 

Przemysłowo-Handlowej Inwestorów w Polsce z siedzibą w Warszawie kwoty 13 

500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej 

90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2015  r.  poz.  2164  ze  zmianami)  na  niniejsze  postanowienie  -  w 

terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do 

Sądu Okręgowego  w Częstochowie. 

Przewodniczący: 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 1588/17 

                                                                  Uzasadnienie 

Zamawiający: 

Gmina 

Miasto 

Częstochowa 

(prowadzenie 

postępowania 

przetargowego zgodnie z art. 15 ust. 2, ust. 3 i ust. 4 powierzono Częstochowskiemu 

Przedsiębiorstwu  Komunalnemu  sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Sobuczynie)  prowadzi 

postępowanie  w  trybie  przetargu  nieograniczonego,  którego  przedmiotem  jest 

„Odbiór  i  transport  odpadów  powstających  na  nieruchomościach  zamieszkałych  i 

nieruchomościach,  na  których  nie  zamieszkują  mieszkańcy  z  terenu  Gminy  Miasta 

Częstochowa,  obsługa  punktów  selektywnej  zbiórki  oraz  zagospodarowanie 

niektórych  frakcji  odpadów  selektywnie  odbieranych  nr  postępowania  11/2017. 

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 21 lipca 2017 r. w Dzienniku 

Urzędowym Unii Europejskiej 2017/S 138-283337. 

Odwołujący: Izba Przemysłowo - Handlowa Inwestorów w Polsce Warszawie, wniósł 

odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ oraz wyjaśnień i modyfikacji 

treści SIWZ. Zarzucił zamawiającemu, iż ten w toku postępowania naruszył przepisy 

art. 29 ust. 1 i ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp poprzez dokonanie opisu przedmiotu 

zamówienia  w  sposób  nieuwzględniający  wszystkich  wymagań  i  okoliczności 

mogących  mieć  wpływ  na  sporządzenie  oferty  i  oszacowanie  jej  kosztów  oraz  w 

sposób  niejednoznaczny  i  niewyczerpujący,  a  także  w  sposób  naruszający  zasadę 

równego  traktowania  wykonawców  i  uczciwej  konkurencji,  w  zakresie  w  jakim  w 

SIWZ oraz w załączniku nr 1 do SIWZ Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia 

dla części l zamówienia (dalej: „OPZ”): 

1.Obowiązkiem  wykonawcy  jest  sporządzenie  i  przedłożenie  Zamawiającemu  do 

zatwierdzenia Harmonogramu, w wersji elektronicznej w bardzo krótkim okresie tj. w 

ciągu 1 dnia od podpisania umowy, a w procedurze akceptacji harmonogramu przez 

Zamawiającego  przewidziano  dla  wykonawcy  bardzo  krótkie  terminy  na 

wprowadzanie  uwag  Zamawiającego  oraz  przedstawienie  Harmonogramu  do 

ponownej akceptacji (pkt 2.2 do 2.5 OPZ);  


2.  Zamawiający  wymaga  wyposażenia  wszystkich  śmieciarek,  hakowców  i 

bramowców  w  systemu  identyfikacji  RFID  pojemników  lub  kontenerów  przy 

zapewnieniu  wykonawcy  jedynie  30-sto  dniowego  licząc  od  dnia  podpisania umowy 

okresu  przejściowego  (testowego)  dla  dostosowania  systemów  informatycznych 

Zamawiającego i Wykonawcy (pkt 5.3.4. oraz 7.13 OPZ); 

3.  Wykonawca  zobowiązany  jest  podstawić  wszystkie  kontenery  zgodnie  z 

przekazanymi szczegółowymi informacji co do lokalizacji PGO oraz ich wyposażenia 

w  terminie  do  7  dni  od  dnia  przekazania  tych  informacji,  uwzględniając  zmiany  w 

wyposażeniu PGO zgodnie z pkt 2.19.4 OPZ (pkt 7.2 OPZ). 

Odwołujący  wniósł  o  nakazanie  Zamawiającemu  modyfikacji  treści  SIWZ,  w  tym 

załącznika 1 do SIWZ dla części I zamówienia w sposób wskazany w odwołaniu.  

Dnia      121  sierpnia  2017  r.,  odwołujący  złożył    w  trakcie  posiedzenia  Krajowej  Izby 

Odwoławczej oświadczenie, że cofa odwołanie.  

W związku z powyższym Izba na posiedzeniu z udziałem stron – działając na podstawie art. 

187  ust.  8  oraz  art.  192  ust.  1  zdanie  drugie  ustawy  Pzp  -  postanowiła  umorzyć 

postępowanie odwoławcze wywołane wyżej opisanym odwołaniem. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  treści  

art.  187  ust.  8  zdanie  drugie  ustawy  Pzp  oraz    §  5  ust.  1  pkt  3  a   rozporządzenia  Prezesa 

Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz. 238 ze zm.), z których wynika, że jeżeli cofnięcie odwołania nastąpiło przed otwarciem 

rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu.  

Przewodniczący: ……………………….