KIO 2120/17 POSTANOWIENIE dnia 20 października 2017 r.

Stan prawny na dzień: 14.12.2017

Sygn. akt KIO 2120/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 

20 października 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:  

Przewodniczący:   Anna Osiecka 

Członkowie:   

Katarzyna Odrzywolska 

Anna Packo  

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego  w  dniu  20  października  2017  r.  w  Warszawie  odwołania  wniesionego  do 

Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  9  października  2017  r.  przez  wykonawcę 

SKAMEX  Sp.  z  o.o.  Sp.  k.  ul.  Częstochowska  38/52,  93-121  Łódź,  w  postępowaniu 

prowadzonym przez 

Szpital Wojewódzki im. Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego 

w Sieradzu, ul. Armii Krajowej 7, 98-200 Sieradz 

przy udziale wykonawcy SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice 

zgłaszającego 

przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego 

postanawia: 

1)   umarza 

postępowanie odwoławcze;  

2)   nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy 

SKAMEX Sp. z o.o. Sp. k. ul. Częstochowska 38/52, 93-121 Łódź kwoty 

00  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej 

90% uiszczonego wpisu. 


Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) na niniejsze postanowienie 

– w terminie 7 dni od 

dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Sieradzu. 

Przewodniczący:   ……………………… 

Członkowie:   

………………………. 

………………………..  


Sygn. akt: KIO 2120/17 

U Z A S A D N I E N I E 

Szpital Wojewódzki im. Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Sieradzu (dalej: 

„Zamawiający”)  prowadzi  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie 

zamówienia  publicznego  na  dostawę  sprzętu  medycznego  jednorazowego  użytku. 

Postępowanie to prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 

Prawo zamówień publicznych (Dz. U. t.j. z 2017 r. poz. 1579), zwanej dalej: „ustawa Pzp”.  

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej w dniu 25 kwietnia 2017 r. pod poz. 2017/S 080 - 153780.   

W  dniu 

9  października  2017  r.  odwołanie  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej 

wniósł  wykonawca  SKAMEX  Sp.  z  o.o.  Sp.  k.,  dalej:  „Odwołujący”.  Odwołujący  zarzucił 

Zamawiającemu naruszenie: 

1.  Art. 82 ust. 3 w zw. z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp poprzez zaniechanie odrzucenia 

oferty  SINMED  Sp.  z  o.o.,  której  treść  nie  odpowiada  treści  specyfikacji  istotnych 

warunków zamówienia, dalej: „SIWZ”; 

Art.  7  ust.  1  ustawy  Pzp  poprzez  prowadzenie  postępowania  z  naruszeniem  zasad 

uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców; 

Art.  91  ust.  1  ustawy  Pzp  poprzez  wybór  oferty  SINMED  Sp.  z  o.o.,  która  nie  jest 

ofertą najkorzystniejszą w rozumieniu przepisów ustawy Pzp. 

Odwołujący wniósł o: 

Uwzględnienie odwołania; 

Nakazanie  unieważnienia  czynności  wyboru  oferty  najkorzystniejszej  w  zakresie 

Pakietu nr 81; 

Nakazanie powtórzenia czynności badania i oceny ofert w zakresie Pakietu nr 81; 

Nakazanie odrzucenia oferty złożonej przez SINMED Sp. z o.o.; 

5.  Nakazanie  uznani

a,  że  ofertę  najkorzystniejszą  w  zakresie  Pakietu  nr  81  złożył 

Odwołujący. 

Zgodnie  z  SIWZ 

Zamawiający  wymagał  m.in.  zestawu  do  toalety  jamy  ustnej  – 

komplet  6  szt.  na  dobę  (szczoteczki  z  gąbką,  z  otworami  odsysającymi,  końcówką  do 

podłączenia ssaka i funkcją fingertip, środki odkażające chlorheksydyna, nadtlenek wodoru, 

dwuwęglan sodu). 


W  ocenie  Odwołującego  produkt,  zaoferowany  przez  SINMED  Sp.  z  o.o.  o  nr 

katalogowym  „10030”  jest  niezgodny  z  opisem  przedmiotu  zamówienia,  bowiem  posiada 

tylko  jeden 

otwór  odsysający,  podczas  gdy  Zamawiający  oczekiwał  produktu  „z  otworami 

odsysającymi”,  czyli  z  minimum  dwoma  otworami  odsysającymi.  Ponadto,  zestaw 

zaoferowany  w  zakresie  poz.  2  pakietu  81  nie  posiada,  wbrew  twierdzeniu  w  katalogu 

SINMED  Sp.  z  o.o.,  w  sw

oim  składzie  dwuwęglanu  sodu,  zgodnie  z  oczekiwaniami 

Zamawiającego. Tym samym treść oferty złożonej przez SINMED Sp. z o.o. nie odpowiada 

treści SIWZ i winna zostać odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.  

Do  postępowania  odwoławczego  przystąpienie  po  stronie  Zamawiającego  zgłosiła  

w dniu 12 października 2017 r. SINMED Sp. z o.o.  

W  dniu  17  października  2017  r.  wpłynęło  do  Izby  pisemne  uwzględnienie  przez 

Zamawiającego części  zarzutów  zawartych  w  treści  odwołania dotyczących  braku otworów 

odsysających w zestawie do toalety jamy ustnej o numerze kat. 10030 producenta SINMED 

Sp. z o.o.  

Jednocześnie  Zamawiający  poinformował,  że  w  związku  z  uwzględnieniem  ww. 

zarzutu dokona: 

unieważnienia czynności  wyboru oferty  najkorzystniejszej  w  zakresie  Pakietu 

nr 81; 

powtórzenia czynności badania i oceny ofert w zakresie Pakietu nr 81; 

3.  wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie Pakietu nr 81. 

Zdaniem  Zamawiającego  zarzut  o  nieposiadaniu  w  katalogu  SINMED  Sp.  z  o.o.  w 

swoim  składzie  dwuwęglanu  sodu  jest  bezzasadny,  bowiem  SINMED  Sp.  z  o.o.  w 

odpowiedzi  na  wezwanie  z  dnia  22  września  2017  r.  uzupełnił  dokumenty  potwierdzając 

posiadanie dwuwęglanu sodu w zestawie do toalety jamy ustnej. 

W  dniu  19  października  2017  r.  Odwołujący  złożył  w  postaci  elektronicznej, 

podpisane  bezpiecznym  podpisem  elektronicznym  weryfikowanym  przy  pomocy  ważnego 

kwalifikowanego certyfikatu,  

oświadczenie o cofnięciu odwołania w całości.  

Krajowa  Izba  Odwoławcza  stwierdziła,  że  pismo  wycofujące  odwołanie  zostało 

złożone  prawidłowo  i  podpisane  przez  osobę  umocowaną,  w  konsekwencji  czego  uznała,  

że odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.  

Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz 

art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy Pzp, umorzy

ła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: 

KIO 2120/17.  


Postanowienie  zostało  ogłoszone  poprzez  jego  wywieszenie  na  tablicy  ogłoszeń              

w  trybie  §32  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  22  marca  2010  r.  w  sprawie 

regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. z 2014, poz. 964 ze zm.). 

Na  podstawie  art.  187  ust.  8  zd.  2  ustawy  Pz

p  oraz  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a 

r

ozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  

i  sposobu  pobierania  wpisu  od 

odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  nr  41  poz.  238  ze  zm.),  Izba  orzekła  o 

dokonaniu  zwrotu  Odwołującemu  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  

90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania. 

Przewodniczący:   ……………………… 

Członkowie:   

………………………. 

………………………..