KIO 2200/17 POSTANOWIENIE dnia 30 października 2017 r.

Stan prawny na dzień: 19.12.2017

Sygn. akt KIO 2200/17 

POSTANOWIENIE 

 z dnia 30 

października 2017 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie:  

Przewodniczący: 

Agata Mikołajczyk 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w  dniu  30 

października  2017  r.  w  Warszawie 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20 października 2017r. 

przez 

odwołującego - AWIMA Sp. j. B. W. ul. 3 Maja 2B/22, 05-410 Józefów w postępowaniu 

prowadzonym przez zamawiającego - 41 Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie ul. Brygady 

Pościgowej 5, 08 - 521 Dęblin, 

postanawia: 

Umorzyć postępowanie odwoławcze 

Nakazać  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

odwołującego - AWIMA Sp. j. B. W. ul. 3 Maja 2B/22, 05-410 Józefów kwoty 15.000 zł 00 

gr  (

słownie:  piętnaście  tysięcy  złotych  zero  groszy),  stanowiącej  uiszczony  wpis  od 

odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie 

– w terminie 7 dni od dnia 

jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 

do Sądu Okręgowego w Lublinie. 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 2200/17 

Uzasadnienie 

Odwołanie zostało wniesione wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji 

istotnych  warunków  zamówienia  w  zakresie  zadania  I  polegającego  na  kompleksowym 

utrzymaniu porządku i czystości pomieszczeń terenów zewnętrznych utwardzonych, terenów 

zielon

ych, pasów p.poż. i pasów ochronnych w kompleksach wojskowych administrowanych 

przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie: Dęblin - Lotnisko, Dęblin - Twierdza, Głusiec, 

Sidorki,  Roskosz  koszarowy,  Roskosz  -  posterunek,  Roskosz  JW  4929  i  w  Wojskowej 

Kome

ndzie Uzupełnień w Białej Podlaskiej). Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 

w dniu 10 października 2017 r. w Dz. U. UE pod numerem 2017/S 194-399379.  

Odwołujący  -    AWIMA  Sp.  j.  B.  W.  zarzucił  Zamawiającemu  -  41  Baza  Lotnictwa 

Szkolnego  w 

Dęblinie  naruszenie  przepisów  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo 

zamówień publicznych [Dz. U. z 2017 r. poz. 2164 ze zm.] [ustawa Pzp], a mianowicie: 

art.  22  ust.  1a  w  zw.  z  art.  2d  ust.  1  z  uwagi  na  sformułowanie  warunków  udziału  w 

postępowaniu  w  zakresie  doświadczenia  wykonawcy  w  sposób  nieproporcjonalny  do 

przedmiotu zamówienia i ograniczający uczciwą konkurencję; 

art.  7  ust.  1  z  uwagi  na  naruszenie  zasad  uczciwej  konkurencji  i  proporcjonalności  przy 

formułowaniu warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia wykonawcy. 

Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu dokonania 

zmiany postanowień ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia 

poprzez wykreślenie postanowień sekcji III.2.3 ogłoszenia o zamówieniu oraz rozdziału V pkt. 

3.3.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia (oraz wzoru wykazu usług - załącznik nr 5a 

do SIWZ) w zakresie, w jakim Zamawiający postawił  warunek udziału w postępowaniu dot. 

doświadczenia wykonawcy o treści "Zadanie I - Warunek posiadania zdolności technicznej lub 

zawodowej,  niezbędnych  do  wykonania  przedmiotu  zamówienia  zostanie  spełniony;  jeżeli 

wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, 

a jeżeli  okres  prowadzenia  działalności  jest  krótszy  -  w  tym  okresie,  należycie  wykonał  łub 

wykonuje  co  najmniej  1  usługę  polegającą  na  świadczeniu  usług  sprzątania  powierzchni 

wewnętrznej  i  zewnętrznej  obiektów  na  łączną  kwotę  już  wykonanej  usługi  minimum  - 

5.000.000 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych)“ oraz wprowadzenie w to miejsce warunku 

o treści "Zadanie I - Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, niezbędnych 

do  wykonania  przedmiotu  zamówienia  zostanie  spełniony,  jeżeli  wykonawca  wykaże,  że  w 

okresie ostatni

ch trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia 


działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 (jedną) 

usługę polegającą  na  świadczeniu usług  sprzątania powierzchni  wewnętrznej  i  zewnętrznej 

obiektów na łączną kwotę już wykonanej usługi minimum - 2.500.000 zł brutto.  

Do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden z wykonawców.  

Zamawiający w piśmie z dnia 24 października 2017 r. [z datą jego wpływu: 30/10/2017] 

w  odpowiedzi  na  odwołanie  oświadczył,  że  uwzględnia  w  całości  zarzuty  podniesione  w 

odwołaniu i dokona stosownej zmiany Ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych 

Warunków Zamówienia. 

Biorąc  pod  uwagę  powyższe,  Izba  postanowiła  o  umorzeniu  tego  postępowania 

odwoławczego na podstawie art. 186 ust. 3 ustawy Pzp.  

Orzekając o kosztach postępowania Izba, mając na uwadze przepis art. 186 ust. 6 pkt 

1 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 

2010  r.  w  spra

wie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 ze zm.), postanowiła o zwrocie 

odwołującemu z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych w całości kwoty uiszczonej tytułem 

wpisu 

od odwołania.  

Przewodniczący: 

………………………………