Sygn. akt KIO 2200/17
POSTANOWIENIE
z dnia 30
października 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Agata Mikołajczyk
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 30
października 2017 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20 października 2017r.
przez
odwołującego - AWIMA Sp. j. B. W. ul. 3 Maja 2B/22, 05-410 Józefów w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego - 41 Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie ul. Brygady
Pościgowej 5, 08 - 521 Dęblin,
postanawia:
Umorzyć postępowanie odwoławcze;
Nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego - AWIMA Sp. j. B. W. ul. 3 Maja 2B/22, 05-410 Józefów kwoty 15.000 zł 00
gr (
słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis od
odwołania.
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Lublinie.
………………………………
Sygn. akt: KIO 2200/17
Uzasadnienie
Odwołanie zostało wniesione wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji
istotnych warunków zamówienia w zakresie zadania I polegającego na kompleksowym
utrzymaniu porządku i czystości pomieszczeń terenów zewnętrznych utwardzonych, terenów
zielon
ych, pasów p.poż. i pasów ochronnych w kompleksach wojskowych administrowanych
przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie: Dęblin - Lotnisko, Dęblin - Twierdza, Głusiec,
Sidorki, Roskosz koszarowy, Roskosz - posterunek, Roskosz JW 4929 i w Wojskowej
Kome
ndzie Uzupełnień w Białej Podlaskiej). Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane
w dniu 10 października 2017 r. w Dz. U. UE pod numerem 2017/S 194-399379.
Odwołujący - AWIMA Sp. j. B. W. zarzucił Zamawiającemu - 41 Baza Lotnictwa
Szkolnego w
Dęblinie naruszenie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych [Dz. U. z 2017 r. poz. 2164 ze zm.] [ustawa Pzp], a mianowicie:
art. 22 ust. 1a w zw. z art. 2d ust. 1 z uwagi na sformułowanie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie doświadczenia wykonawcy w sposób nieproporcjonalny do
przedmiotu zamówienia i ograniczający uczciwą konkurencję;
art. 7 ust. 1 z uwagi na naruszenie zasad uczciwej konkurencji i proporcjonalności przy
formułowaniu warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia wykonawcy.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu dokonania
zmiany postanowień ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia
poprzez wykreślenie postanowień sekcji III.2.3 ogłoszenia o zamówieniu oraz rozdziału V pkt.
3.3.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia (oraz wzoru wykazu usług - załącznik nr 5a
do SIWZ) w zakresie, w jakim Zamawiający postawił warunek udziału w postępowaniu dot.
doświadczenia wykonawcy o treści "Zadanie I - Warunek posiadania zdolności technicznej lub
zawodowej, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia zostanie spełniony; jeżeli
wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał łub
wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na świadczeniu usług sprzątania powierzchni
wewnętrznej i zewnętrznej obiektów na łączną kwotę już wykonanej usługi minimum -
5.000.000 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych)“ oraz wprowadzenie w to miejsce warunku
o treści "Zadanie I - Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, niezbędnych
do wykonania przedmiotu zamówienia zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w
okresie ostatni
ch trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 (jedną)
usługę polegającą na świadczeniu usług sprzątania powierzchni wewnętrznej i zewnętrznej
obiektów na łączną kwotę już wykonanej usługi minimum - 2.500.000 zł brutto.
Do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden z wykonawców.
Zamawiający w piśmie z dnia 24 października 2017 r. [z datą jego wpływu: 30/10/2017]
w odpowiedzi na odwołanie oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty podniesione w
odwołaniu i dokona stosownej zmiany Ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia.
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba postanowiła o umorzeniu tego postępowania
odwoławczego na podstawie art. 186 ust. 3 ustawy Pzp.
Orzekając o kosztach postępowania Izba, mając na uwadze przepis art. 186 ust. 6 pkt
1 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w spra
wie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 ze zm.), postanowiła o zwrocie
odwołującemu z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych w całości kwoty uiszczonej tytułem
wpisu
od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………