KIO 2255/17 POSTANOWIENIE dnia 9 listopada 2017 r.

Stan prawny na dzień: 28.12.2017

Sygn. akt: KIO 2255/17  

POSTANOWIENIE 

z dnia 9 listopada 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:    Danuta Dziubińska   

Protokolant:             Agata Dziuban 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym 

z  udziałem  stron  w  dniu  9  listopada  2017  r. 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 października 2017 

r.  przez  wykonawcę  Sanito  Sp.  z  o.o.,  ul.  Puławska  476,  02-884  Warszawa  

postępowaniu prowadzonym przez Gminę Piaski, ul. Lubelska 77, 21-050 Piaski 

postanawia: 

umarza postępowanie, 

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy Sanito Sp. z o.o.  kwoty 15 000 

zł 00  gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych 

zero groszy), stanowiącej kwotę uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych  (tekst  jednolity  Dz.  U.  z  2017  r.  poz.  1579)  na  niniejsze  postanowienie  -  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  

Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie. 

Przewodniczący:      ……………………………… 


Sygn. akt: KIO  2255  /17 

U z a s a d n i e n i e 

Gmina Piaski (dalej „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego na 

podstawie  przepisów  ustawy  z  dnia  29  styczeń  2004  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.U.  

z  2015r.  poz.  2164  ze  zm.),  zwanej  dalej  „ustawą  Pzp”,  postępowanie  

o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Czysta energia w gminie Piaski – montaż instalacji 

solarnych i kotów na biomasę II” ( Numer referencyjny: IR.271.17.2017 I).  

Przedmiotem  zamówienia  jest  dostawa  i  montaż  instalacji  solarnych  oraz  kotłów  na 

biomasę na terenie Gminy Piaski, która jest realizowana w ramach projektu: Czysta energia 

w gminie Piaski - 

montaż instalacji solarnych oraz kotłów na biomasę II współfinansowanego 

ze  środków  UE  oraz  ze  środków  krajowych  z  budżetu  państwa  w  ramach  Regionalnego 

Programu  Operacyjnego 

Województwa  Lubelskiego  na  lata  2014-2020  Oś  priorytetowa  4 

Energia  Przyjazna  Środowisku  Działanie  4.1.  Wsparcie  wykorzystania  OZE.  Zamówienie 

zostało podzielone na dwie części:  

1)  zadanie  1- 

Dostawa i montaż kolektorów słonecznych, 

2)  zadanie 2 - Dostawa i mo

ntaż kotłów na biomasę 

W dniu 27  października 2017 r.  wykonawca  -  Sanito Sp.  z  o.o.    wniósł  do  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej  odwołanie w zadaniu 2 na czynność Zamawiającego wezwania 

do  uzupełnienia  złożonych  dokumentów  potwierdzających  okoliczności,  o  których  mowa  

w  art.  25  ust.  1  ustawy  Pzp, 

który uznał, iż złożone przez wykonawcę dokumenty tj. wykaz 

dostaw  wraz  z  dowodami  potwierdzającymi  należyte  wykonanie  dostaw,  nie  potwierdzają 

spełniania warunków udziału w postępowaniu. Odwołujący zarzucił Zamawiającemu:  

naruszenie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp  poprzez  bezzasadne  i  niezgodne  z  ustawą  Pzp 

wezwanie 

Odwołującego 

do 

przedstawienia 

oświadczeń 

lub 

dokumentów 

potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, 

2)  naruszenie art. 38 ust. 4 oraz ust. 

4a ustawy Pzp w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp,  

w wyniku dokonania, za sprawą przedmiotowego wezwania, niedozwolonej na tym etapie 

postępowania  zmiany  treści  SIWZ,  w  zakresie  postawionego  warunku  udziału  

w  postępowaniu  i  sposobu  jego  oceny,  co  ma  wpływ  na  naruszenie  zasad  uczciwej 

konkurencji oraz przejrzystości prowadzonego postępowania. 


Wskazując  na  powyższe  Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  oraz 

nakazanie Zamawiającemu: 

unieważnienia czynności polegającej na wezwaniu do uzupełnienia, 

przystąpienie  do  zbadania  i  oceny  ofert  w  oparciu  o  przedłożone  Zamawiającemu  

w trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp przez Odwołującego oświadczenia i dokumenty, 

3)   Uznanie 

prawidłowości  przedstawionych uprzednio oświadczeń  i  dokumentów,  z  uwagi 

na spełnienie warunków udziału w postępowaniu postawionych w SIWZ. 

Żaden z wykonawców nie przystąpił do postepowania odwoławczego. 

W  dniu  9  listopada  2017  r.  do  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęło  oświadczenie 

Zamawiającego o uwzględnieniu odwołania w całości.  

Wobec 

powyższego  postępowanie  odwoławcze,  stosownie  do  art.  186  ust.  2  ustawy 

Prawo zamówień publicznych, należało umorzyć. 

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 186 ust. 6 ustawy 

Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 1  rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 

2010  r.  w  sprawie  wysokości  i sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów 

kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 

późn. zm.), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty uiszczonego wpisu.  

Przewodniczący:      ……………………………..