KIO 2489/17 POSTANOWIENIE dnia 8 grudnia 2017 r.

Stan prawny na dzień: 01.02.2018

Sygn. akt: KIO 2489/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 8 grudnia 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: 

Przewodnicz

ący:     Anna Wojciechowska 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego  w  dniu  8  grudnia  2017r.  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej w dniu 27 listopada 2017r. przez wykonawcę P. S. prowadzącego działalność 

gospodarczą pod firmą Optimed Pro-Office P. S., z siedzibą w Węgrzycach ul. Forteczna 

5  budynek  Fort  47a  w 

postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego  Szpital 

Specjalistyczny  im.  Stefana  Żeromskiego  Samodzielny  Publiczny  Zakład  Opieki 

Zdrowotnej w Krakowie, os. Na Skarpie 66 

przy  udziale  wykonawcy  Shar-

Pol Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Św. Małgorzaty 

zgłaszającego  swoje  przystąpienie  w  sprawie  o  sygn.  akt  KIO  2489/17  po  stronie 

zamawiającego 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze; 

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy  P.  S. 

prowadzącego  działalność  gospodarczą  pod  firmą  Optimed  Pro-

Office P. S.

, z siedzibą w Węgrzycach ul. Forteczna 5 budynek Fort 47a kwoty 13 500 

zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej  90% 

uiszczonego wpisu. 

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - 

Prawo zamówień publicznych 

(t.  j.  Dz.  U.  z  2017r.,  poz.1579)  na  niniejsze  postanowienie  -  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego 

doręczenia  -  przysługuje  skarga  za pośrednictwem  Prezesa  Krajowej Izby  Odwoławczej  do 

Sądu Okręgowego w Krakowie. 

Przewodniczący:   …………… 


Sygn. akt KIO 2489/17 
 

Uzasadnienie 

Zamawiający  –  Szpital  Specjalistyczny  im.  Stefana  Żeromskiego  Samodzielny 

Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Krakowie (dalej „Zamawiający”) prowadzi postępowanie 

o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup, dostawę, 

montaż  i  instalację  pierwszego  wyposażenia  dla  potrzeb  Bloku  Operacyjnego  Chirurgii 

Jednego Dnia Oddziału Otolaryngologicznego (znak postępowania: ZP 26/2017) z podziałem 

na  4  części.  Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej  w  dniu  23  sierpnia  2017r.  pod  numerem  2017/S  160-330071.  Szacunkowa 

wartość  zamówienia,  którego  przedmiotem  są  dostawy,  jest  wyższa  od  kwot  wskazanych 

w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 

2004r. - 

Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1579, zwanej dalej „ustawą 

pzp

”). 

W  dniu  17  listopada  2017

r.  Zamawiający  zawiadomił  wykonawców  o  wyborze 

najkorzystniejszej  oferty  wykonawcy  Shar-

Pol  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Gliwicach,  ul.  Św. 

Małgorzaty 6/1 – dalej Przystępujący, w części 1 zamówienia. 

W dniu 27 listopada 2017

r. odwołanie wniósł wykonawca P. S. prowadzący działalność 

gospodarczą pod firmą Optimed Pro-Office P. S., z siedzibą w Węgrzycach ul. Forteczna 5 

budynek  Fort  47a 

–  dalej  Odwołujący.  Odwołanie  zostało  podpisane  przez  właściciela 

ujawnionego  w  CEIDG.  Kopi

a  odwołania  została  przekazana  Zamawiającemu  w  dniu  24 

listopada  2017r. 

drogą  elektroniczną.  Odwołujący  wniósł  odwołanie  wobec  dokonania 

czynności  wyboru  oferty  najkorzystniejszej  w  części  1  z  naruszeniem  przepisów  prawa, 

bowiem 

niespełniającej wymagań zawartych w opisie przedmiotu zamówienia. 

W dniu 24 listopada 2017r. Z

amawiający poinformował wykonawców biorących udział 

postępowaniu  o  wniesieniu  odwołania  przekazując  jego  kopię.  Informacja  została 

przekaza

na drogą elektroniczną. 

W dniu 27 listopada 

2017r. do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego 

zgłosił skuteczne przystąpienie wykonawca Shar-Pol Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Św. 

Małgorzaty 6/1. Zgłoszenie zostało podpisane przez wiceprezesa zarządu ujawnionego w KRS 

i  upoważnionego  do  jednoosobowej  reprezentacji.  Kopia  zgłoszenia  została  przekazana 

Zamawi

ającemu i Odwołującemu w dniu 27 listopada 2017r drogą elektroniczną.  

W  dniu  7  grudnia  2017r., 

Odwołujący  -  wykonawca  P.  S.  prowadzący  działalność 

gospodarczą pod firmą Optimed Pro-Office P. S., z siedzibą w Węgrzycach ul. Forteczna 5 


budynek Fort 47a - 

wycofał odwołanie wniesione do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w 

dniu 27 listopada 2017r. 

Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało złożone 

prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że odwołanie 

zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy. 

Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 

1 zd. 2 ustawy pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 2489/17.  

Postanowienie  zostało  ogłoszone  poprzez  jego  wywieszenie  na  tablicy  ogłoszeń 

w trybie 

§  32  Rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  22  marca  2010r.  w  sprawie 

regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (t. j.: Dz. U. z 2014r., poz. 964 oraz 

Dz. U. z 2017r., poz.14). 

Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia 

Prezesa 

Rady 

Ministrów  z  dnia  15  marca  2010r.  w  sprawie  wysokości  

i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41 poz. 238 oraz Dz. U. z 2017r., poz. 47), 

Izba  orzekła  o  dokonaniu zwrotu Odwołującemu z  rachunku  bankowego  Urzędu Zamówień 

Publicznych 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania. 

Przewodniczący:      ……………